تبدیل بندر امیرآباد باید به جایگاهی پویاتر برای اقتصاد استان / موانع موجود برای فعالیت تجار و صادرکنندگان مازندران، سریعا شناسایی و رفع شود\
  • استاندار مازندران، در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیراّباد بهشهر؛

تبدیل بندر امیرآباد باید به جایگاهی پویاتر برای اقتصاد استان / موانع موجود برای فعالیت تجار و صادرکنندگان مازندران، سریعا شناسایی و رفع شود

  • کد خبر: 215135
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1397 - 20:42

استنادنیوز؛مقام عالی دولت در استان در این بازدید، یادآور شد: ضرورت دارد تا بندر امیرآباد با حضور فعالان اقتصادی موثر و توانمند، به جایگاهی پویاتر برای اقتصاد استان تبدیل شود ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیراّباد بهشهر با اشاره به ظرفیت های مطلوب اقتصادی این بندر، یادآور شد: امروز که دشمنان نظام با همه قوا و اعمال تحریم های ظالمانه در تلاش برای آسیب رساندن به ایران اسلامی هستند، مسئولیت مدیران به عنوان خدمتگزاران مردم در بالفعل کردن قابلیت های بالقوه بیش از پیش است.

استاندار مازندران با اشاره به این که بهره گیری درست از ظرفیت بنادر شمال کشور و توزیع جغرافیایی صحیح صادرات و واردات یک استراتژی از دریچه پدافند غیر عامل به مساله است، خاطرنشان ساخت: امیرآباد تنها بندری است که از مجموعه قابلیت ها در بخش های مختلف حمل و نقل، فضای توسعه ای و ... برخوردار است و باید همه تلاش خود را برای بهره گیری از توانمندی های موجود بویژه ظرفیت بخش خصوصی در راستای رشد صادرات در این بندر بکار گیریم.

حسین زادگان با تاکید بر این که زمینه فعالیت و تحرک بیش از پیش بخش خصوصی استان را باید فراهم کرد و در جذب فعالان دیگر نقاط کشور برای تحرک بخشی به اقتصاد استان تلاش نمود، افزود: ضرورت دارد تا بندر امیرآباد با حضور اکثر فعالان اقتصادی موثر، به جایگاهی پویاتر برای اقتصاد استان تبدیل شود.

وی با بیان این که نکته حائز اهمیت در فعالیت بندر امیرآباد و دیگر بنادر استان، نقش پذیری و حضور فعالانه بخش خصوصی است و باید مشکلات پیش روی این بخش شناسایی و رفع شود، اظهار داشت: گفتگو، تعامل و مذاکره با فعالان اقتصادی برای شناخت ابعاد کامل مساله باید پررنگ تر و مداوم صورت پذیرد.

استاندار مازندران بر دعوت از فعالان توانمند برای سرمایه گذاری موثر در بخش های مختلف در استان تاکید کرد و نقش مشوق ها برای فعالان پرتحرک و متعهد به کار را بسیار موثر ارزیابی نمود و یادآور شد: کسانی هم که در مدت تعیین شده موفق به راه اندازی فعالیت خود در نقاط مشخص شده نبوده اند خلع ید شوند.

حسین زادگان، تامین اعتبارات را در گرو توسعه صادرات دانست و گفت: تفاهمات منعقد شده با کشورهای همسایه و بازارهای هدف به صورت جدی دنبال و عملیاتی شود.

وی با اشاره به این که حجم صادرات مرکبات مازندران از سوی صادرکنندگان استان باید ارتقاء یابد، ابراز داشت: موانع موجود برای فعالیت تجار و صادرکنندگان مازندران باید سریعا شناسایی و رفع شود.

استاندار مازندران بر شناسایی و دعوت از مجموعه مازنی های فعال در حوزه های تجارت، اقتصاد و تولید برای کمک به توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و با بیان این که در تلاشیم تا به فعالیت های خود در این بخش سرعت ببخشیم و تیمی را برای تحقق این مهم تشکیل داده ایم، عنوان کرد: باید کارهای پرمزیت در استان را تعریف کنیم تا افراد اهل و مشتاق فعالیت برای حضور در مازندران انگیزه پیدا کنند.

گفتنی است، استاندار مازندران در این روز؛ به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و برخی مدیران استانی و شهرستانی از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امیراّباد بازدید نمود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار