کاهش هزینه گمرکی برای صادرکنندگان\
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد:

کاهش هزینه گمرکی برای صادرکنندگان

  • کد خبر: 215140
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1397 - 21:54

استنادنیوز؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در ترانزیت محصول دچار مشکل هستیم و صادرکنندگان محصولات کشاورزی مازندران برای انجام صادرات به خارج کشور کانتینر مناسبی برای بارگیری به کشور مقصد ندارند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر در افتتاح جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر که در نمایشگاه قائم‌شهر برگزار شد با بیان اینکه معتقدم کشاورزی مازندران در حال پیشرفت است، گفت: مازندران به عنوان تولیدکننده برتر 22 محصول کشاورزی مسیر زیادی را طی کرد تا شاهد صادرات محصولات کشاورزی باشیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم نگرانی‌هایی که در ارقام و تنوع محصول زراعی و باغی وجود دارد، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد و در سال‌های آینده تنوع ارقام باغبانی که خطر‌پذیری پایین و بازارپسندی بیشتری دارند را شاهد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تبادلات ارزی و قیمت دلار سبب شد تا محصولات کشاورزی مازندران جایگاه واقعی خود را پیدا کند، افزود: جزو صادرکنندگان برنج، گوشت سفید، ماهیان خاویاری، گرمابی و سردابی در دنیا مطرح شدیم.

این مسؤول اظهار کرد: طبق آمار رسمی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مرکز آمار ایران و اقتصاد و دارایی اعلام شده است 70 هزار تن محصولات باغی شامل کیوی، نارنگی و پرتقال تامسون به کشورهای خارجی صادر شد که 100 درصد نارنگی و پرتقال و 70 درصد کیوی آن از محصولات مازندران بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: روزانه بیش از 500 تن پرتقال از مازندران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، هندوستان، روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در ترانزیت محصول دچار مشکل هستیم و صادرکنندگان محصولات کشاورزی مازندران برای انجام صادرات به خارج کشور کانتینر مناسبی برای بارگیری به کشور مقصد ندارند.

شهیدی‌فر اضافه کرد: صادرکنندگان ما باید تا یک دلار هزینه گمرکی پرداخت کنند که پرداخت این مبلغ سنگین است و باید برای صادرات هر کانتینر 4.5 میلیون تومان پرداخت کنند که رقم بالایی است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار