سال طلایی مرکبات/۶ میلیون دلار صادرات مرکبات\

سال طلایی مرکبات/۶ میلیون دلار صادرات مرکبات

  • کد خبر: 215141
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1397 - 22:00

استنادنیوز؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ظرفیت استان برای صادرات بالاست و امسال از سال‌های طلایی صادرات مرکبات مازندران است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر با بیان اینکه صادرات مرکبات از مازندران به خارج از کشور در حال انجام است که می‌توان از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد، اظهار کرد: زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزار تن مرکبات از مازندران با ارزش اقتصادی ۶ میلیون دلار صادرات داشتیم و روند صادرات همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه صادرات مرکبات از مازندران علاوه بر کشورهای حاشیه دریای خزر، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه هم انجام شده است، گفت: در حال حاضر هندوستان هم در زمینه مرکبات به بارانداز صادراتی مازندران تبدیل شده است.

این مسؤول اضافه کرد: کشورهای اروپایی و آسیایی معبر صادراتی مرکبات مازندران است که از طریق صادرکنندگان استان انجام می‌شود.

شهیدی‌فر گفت: پایداری صادرات باید با بسته‌بندی مناسب، سالم‌سازی و محصولات بازار باشد تا بتوانیم ارزش اقتصادی مرکبات را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: آموزش نحوه سورت و بسته‌بندی، تسهیلات بانکی ارزان قیمت به سورتینگ‌داران و صادرکنندگان مرکبات، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط درخصوص آسان‌سازی ترانزیت و امور گمرکی برای کشورهای هدف از جمله حمایت های بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: علاوه بر مشوق‌های صادراتی، یارانه صادراتی هم در نظر گرفته شده استکه امیدواریم محقق شود تا صادرکنندگان محصولات را بدون دغدغه صادر کنند.

شهیدی‌فر ادامه داد: ظرفیت استان مازندران برای صادرات بالاست و امسال از سال‌های طلایی صادرات مرکبات مازندران است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار