87 هزار خانوار مازندرانی بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان شدند\

87 هزار خانوار مازندرانی بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان شدند

  • کد خبر: 215161
  • چاپ
  • انتشار: 14 آذر 1397 - 19:26

استنادنیوز؛مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری مازندران از بیمه شدن ۸۷ هزار خانوار مازندرانی زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایری خبر داد

 محمد ابراهیمی در جمع خبرنگاران تشکیل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ذیل اصل 29 قانون اساسی به جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، توزیع عادله ثروت و کاهش فاصله طبقاتی فقیر وغنی تشکیل بیان کرد و اظهار داشت: این بیمه در کنار سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری برای دو قشر کارمند و کارگر جامعه، به قشر ضعیف جامعه یعنی کشاورز، روستایی، عشایر و کسانی که فاقد بیمه اجتماعی هستند خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیمه‌گذاران این صندوق هیچ نوع کارفرمایی ندارند و حمایتی نمی‌شوند بلکه کاملا یک صندوق حمایتی است، افزود: حق این بیمه 15 درصد سطوح درآمدی است که 10 درصد آن را دولت به عنوان کارفرما و بیمه‌گذار فقط پنج درصد را پرداخت می‌کند؛ این پنج درصد نیز در یک سال بالغ بر 240 تا 540 هزار تومان می‌شود.

ابراهیمی با اعلام اینکه در مازندران حدود 25 درصد جامعه هدف بیمه شدند که شامل 87 هزار خانوار می‌شود، گفت: جامعه هدف برای بیمه کردن این استان برای 360 هزار خانوار است که 25 درصد آن تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان مازندران با اشاره به اینکه از این بیمه‌شدگان 4 هزار نفر از مستمری‌ها هستند که از خدمات بیمه برخوردار شدند، تصریح کرد: صندوق در تلاش است تا به مستمربگیران قبل از پایان سال‌جاری سبد کالا تعلق گیرد و از وام‌های تسهیلاتی قرض‌الحسنه جهت مساعدت اختصاص یابد.

وی ادامه داد: اکنون برای مستمربگیران همانند کارکنان دولت، فیش حقوقی و حکم کارگزینی صادر می‌شود و این افراد می‌توانند به مانند کارمندان دولت از خدمات حقوقی، ضامن شدن و مزایای وام بهره‌مند شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه صندوق بیمه تاکنون تفام‌نامه‌های متعددی به منظور توسعه بیمه روستاییان با ادارات فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی و صنف کارگری کشاورزان به امضاء رساند، افزود: در زمینه راه‌اندازی صندوق نیز در سطح استان 120 نماینده داریم که در دفاتر شهرستان‌های استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 96 طرح تطبیق کارگزار در این استان با اجرایی رصد و چینش داشتیم که کارگزینی‌های ضعیف حذف شد، گفت: تاکنون از 240 کارگزینی موجود حدود 120 کارگزینی فعال شناسایی شده که با این روش در سال گذشته توانستیم رتبه اول را در حوزه جذب کسب کنیم و امسال نیز تا به این ماه همین رتبه را از آن خود کردیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان مازندران مشتمل بهره‌مندی این بیمه در همه افراد را بالای 18 تا 50 سال سن مطرح و بیان کرد: همچنین شهرهای زیر 20 هزار نفر و ساکنان افرادی در شهرهای بزرگ زیر مجموعه مشاغل 230گانه بخش جهاد کشاورزی می‌توانند به عضویت این صندوق در آیند.

وی با تاکید براینکه مازندران به دلیل قرابت روستاها و شهرها و 50 درصد جمعیت روستایی اکثرا می‌توانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: همچنین آنهایی که زیر 40 سال سن قرار دارند بدون گرفتن گواهی از جایی با فرم خودارجایی تحت پوشش این بیمه در بیایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار