فعالیت 750 مدرسه غیردولتی در دوره‌های مختلف تحصیلی در مازندران\

فعالیت 750 مدرسه غیردولتی در دوره‌های مختلف تحصیلی در مازندران

  • کد خبر: 215194
  • چاپ
  • انتشار: 18 آذر 1397 - 14:43

استنادنیوز؛مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:750 مدرسه غیردولتی در دوره‌های مختلف تحصیلی در مازندران فعال هستند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» با اعلام این خبر افزود: نقش مدارس غیردولتی طی دو دهه اخیر در ارتقای کیفیت آموزش به قدری نمایان بود که امسال برای نخستین بار چهاردهم تا بیستم آذرماه به‌عنوان هفته «بزرگداشت مدارس و مراکز غیردولتی» تعیین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: از سال1372 که نخستین قانون مدارس و مراکز غیردولتی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا امروز، دستاوردهای بسیاری در این حوزه که درواقع حوزه گسترش مشارکت‌های مردمی است کسب شد و استان مازندران نیز از جمله استان‌های پیشتاز در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی، دولت برای تشویق بخش خصوصی به مشارکت، بسته‌های حمایتی چون وام تبصره‌ای و مأمور کردن نیروهای دولتی در این بخش را در دستور کار قرار داد تا اینکه حجم مشارکت مردمی در این بخش به حدی گسترده شد که در سال 1396 قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بازخوانی شد، در برخی بندها تغییر یافت و مورد تصویب مجدد قرار گرفت.

نیکزاد در ادامه با اشاره به پیشتازی مازندران در این بخش گفت: 750 مدرسه غیردولتی در دوره‌های مختلف تحصیلی در مازندران فعال هستند که در همین سال تحصیلی 98-97 بالغ بر یکصد و بیست هزار دانش‌آموز در این مدارس به تحصیل اشتغال دارند و 21 درصد پوشش تحصیلی را شامل می‌شود این در حالی است که درصد کشوری پوشش مدارس غیردولتی، 13.5 درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه افزود: مراکز غیردولتی نیز شامل آموزشگاه‌های علمی و زبان‌های خارجی، مراکز مشاوره، اردوگاه‌ها و کانون‌ها است که 1200 مرکز هستند که برابر همین قانون به فعالبت اشتغال دارند.

نیکزاد درخصوص شهریه مدارس غیردولتی و همچنین پرداخت حق‌الزحمه نیروی انسانی این مدارس نیز توضیح داد: نرخ حق‌الزحمه توسط مدیران مدارس غیردولتی به یک سامانه واحدی پیشنهاد می‌شود و سامانه نیز در نهایت براساس این نرخ و چند شاخص دیگر، رقم نهایی شهریه را برای هر مدرسه، تعیین می‌کند و این موارد توسط اداره‌کل راستی‌آزمایی می‌شود و مدارس غیردولتی، مجاز به رعایت این موضوعات هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص نقش مدارس غیردولتی در ارتقای کیفیت آموزش تأکید کرد: وقتی براساس گزارش اداره سنجش، به کارنامه آموزشی در هر شهرستان نظری بیندازیم می‌بینیم که مدارس سمپاد، نمونه دولتی و مدارس غیردولتی در صدر جدول کیفیت آموزشی قرار دارند و به اعتراف معاونان آموزشی شهرستا‌ن‌ها، وجود مدارس غیردولتی در رشد کیفیت آموزشی هر شهرستان بسیار موثر هستند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار