جهاد کشاورزی بهترین کارشناسان را دارد/توجه ویژه به بحث تغییر الگوی کشت\

جهاد کشاورزی بهترین کارشناسان را دارد/توجه ویژه به بحث تغییر الگوی کشت

  • کد خبر: 215202
  • چاپ
  • انتشار: 18 آذر 1397 - 15:24

استنادنیوز؛ااستاندار مازندران در جمع مسؤولان بخش کشاورزی مازندران گفت: جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌های اجرایی فعال در مازندران است و کارشناسان قوی در این حوزه فعالیت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، احمد حسین‌زادگان در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاونین این سازمان با بیان اینکه اولویت استان کشاورزی است و ظرفیت های زیادی در این بخش وجود دارد، گفت: افزایش فضای گلخانه‌ها، یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود دریایی و شیلاتی از موضوعات مهم در بخش کشاورزی مازندران است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه در انجام کارها باید خلاقیت داشته باشیم و پشتکار را سرلوحه کار قرار دهیم، ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و بخش تعاونی و خصوصی استفاده کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در انجام صادرات از نمایندگی وزارت خارجه در استان کمک گرفته شود، افزود: تغییر الگوی کشت از بحث های مهمی است که در بخش کشاورزی استان باید به آن توجه جدی شود و از دانش و فناوری نوین در این بخش استفاده بهینه شود.

حسین‌زادگان اظهار کرد: مازندران به دلیل استان مرزی بودن باید از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی وجود دارد استفاده کند و در این راستا باید به دنبال ایجاد نهادسازی و فراهم کردن زیرساخت های لازم بخش کشاورزی باشیم.

وی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواست ارتباطات خود را با کشورهای همسایه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و تبادل نظر دو طرف افزایش دهد و مسؤولان حوزه کشاورزی در زمینه تولیدات گلخانه ای تلاش بیشتری داشته باشند و گارگروهی را متشکل از تولیدکنندگان و صادرکنندگان موفق تشکیل دهند تا نقش تسهیل‌گری بیشتری بوجود آید.

استاندار مازندران با بیان اینکه حوزه امور دام جهاد کشاورزی باید به دنبال اصلاح نژاد و بهره‌گیری از نژادهای برتر باشد، اضافه کرد: به سمت فناوری و دانش جدید گام بردارید و از تجربه سایر کشورها بهره‌گیری کنید.

این مسؤول، شهیدی‌فر را مدیری توانمند و متخصص در حوزه کشاورزی یاد کرد و گفت: جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌های اجرایی فعال در مازندران است و کارشناسان قوی در این حوزه فعالیت می‌کنند و بر این اساس باید وقت بیشتری برای دستیابی به اهداف گذاشته شود.

حسین‌زادگان خواستار به نتیجه رسیدن هرچه سریعتر پایانه های صادراتی در مازندران شد و افزود: باید صنایع تبدیلی مرتبط با حوزه کشاورزی گسترش یاید.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار