دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی\
  • مدیر عامل سازمان بنادر ودریانوردی اظهار کرد:

دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی

  • کد خبر: 215209
  • چاپ
  • انتشار: 19 آذر 1397 - 14:10

استنادنیوز؛محمد راستاد گفت:فراخوانی از سوی اداره کل بنادر ودریانوردی استان مازندران برای شناسایی سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این بندر صورت گرفته است 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ، محمد راستاد  در حاشیه بازدید از بندر فریدونکنار که با حضور نماینده مردم شریف شهرستان فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد در گفتگو با خبرنگاران رسانه گروهی با اعلام این مطلب افزود : بررسی علل عدم استفاده بهینه از ظرفیت های بندر فریدونکنار و اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع مسایل و مشکلات موجود در این بندر از مهمترین اهداف این بازدید بوده است.

وی مهمترین اولویت این بندر را لایروبی حوضچه و کانال دسترسی برشمرد و خاطر نشان کرد : به دنبال انجام لایروبی به عنوان زیر ساخت بندری ،باید شاهد آمادگی صاحبان کالا و سرمایه گذارن فعال در این بندر برای جذب بار و کشتی باشیم تا سرمایه گذاری زیر بنایی توجیه پذیر باشد .

راستاد با بیان اینکه استفاده از زون گردشگری این بندر رویکرد جدی سازمان بنادر و دریانوردی است تصریح کرد : بخشی از این بندر با کاربری گردشگری دریایی طراحی شده و این امر مستلزم جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است تا بتوانیم در کنار فعالیت های تجاری از ظرفیت گردشگری آن نیز بهره ببریم.

وی یادآور شد: در این زمینه فراخوانی از سوی اداره کل بنادر ودریانوردی استان مازندران برای شناسایی سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در این بندر صورت گرفته که با توجه به جذابیت هایی که بندر فریدونکنار دارد امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری دریایی استفاده کنیم؛ضمن اینکه مکانیزم های لازم برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی، در سازمان بنادر ودریانوردی وجود دارد.

مدیر عامل سازمان بنادر ودریانوردی ، مقوله مسئولیت اجتماعی و تعامل بین شهر و بندر را از راهبرد های اصولی سازمان بنادر ودریانوردی بر شمرد و خاطر نشان کرد : ما باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم یک ارتباط مناسب و تعامل خوبی با مجموعه شهر و شهرستان فریدونکنار داشته باشیم ، به گونه ای که هم مردم منطقه از مزایای اقتصادی و ارزش افزوده ای که بندر ایجاد می کند بتوانند بهره ببرند و هم اینکه فعالیت های بندری، مشکلی برای شهروندان عزیز و فعالیت های شهری ایجاد نکند.

وی با اشاره به لزوم اختصاص توانمندی های بنادر شمالی به امر ترانزیت اظهار داشت: لازمه تحقق این امر اینست که فرایند ترانزیت و رقابت پذیری این دالان را بتوانیم ارتقاء بدهیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با دعوت از تمامی فعالان اقتصادی استان های شمالی بویژه استان مازندران برای بهره گیری از ظرفیت های خالی بنادر شمالی در امر توسعه صادرات ، از آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای حمایت های همه جانبه از تجار و بازرگانان در این زمینه خبر داد .

گفتنی است در ادامه طی نشستی با حضور محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر ودریانوردی ،ولی اله نانوا کناری نماینده مردم شریف شهرستان های فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در بندر فریدونکنار، مسایل و مشکلات موجود در بندر مانند لایروبی حوضچه و کانال دسترسی ، بازنگری مفاد قرارداد سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت خصوصی بهره بردار ، پرداخت مطالبات کارگران و ... بحث و تبادل نظر به عمل آمد و تصمیمات لازم برای برون رفت بندر فریدونکنار از وضعیت فعلی گرفته شد .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار