\

جوان قائمشهری و آینده ساز کشتی ایران به آلمان رفت! / سرمایه سوزی در ورزش ادامه دارد

  • کد خبر: 215216
  • چاپ
  • انتشار: 19 آذر 1397 - 15:05

ورزش ایران سرشار از سرمایه هایی است که می توانند سالها در روی سکوهای جهانی بدرخشند و پرچم پر افتخار ایران را برافراشته سازند اما متاسفانه از این سرمایه ها به درستی صیانت نمی شود.

به گزارش استناد نیوز، ناملایمتی ها، عدم توجه و تبعیض های موجود در ورزش ایران هرساله موجب فرار تعدادی از سرمایه های آینده ساز ورزش به کشورهای همسایه و اروپا و آمریکا می شود. نمونه های بیشماری از قهرمانان بزرگ و یا جوانان نخبه ورزشی را می توان نام برد که به همین دلایل و مشکلات مالی علارغم میل باطنی مجبور به ترک کشور شدند تا هم از نظر مالی تامین شوند و هم استعدادهای بزرگ خود را به رخ جهانیان بکشند.

مهاجرت ورزشکاران در ورزش کشتی که رشته اول ورزشی ایران به حساب می آید بیشتر از سایر رشته ها رخ داده است، چرا که استعدادهایی در کشتی ایران وجود دارد که متاسفانه مسئولین فدراسیون در یک قدمی خود آن ها را نمی بینند (یا نمی خواهند ببینند) اما این استعدادها به قدری درخشان هستند که از دید چشمانی در هزاران کیلومتر آنطرف تر پنهان نمی مانند!

متاسفانه با خبر شدیم محسن سیر، یکی از کشتی گیران جوان و خوش آتیه قائمشهری که چند سالی علارغم درخشش در مسابقات مختلف مورد بی توجهی مسئولان ورزش استان مازندران و فدراسیون کشتی و حتی مسئولان شهر قائمشهر قرار گرفته بود، مورد توجه آلمانی ها قرار گرفت و برای حفظ زندگی ورزشی خود ترجیح داد ایران را ترک کرده و تابعیت کشور آلمان را بپذیرد، تا از این پس علارغم میل باطنی برای موفقیت کشتی آلمان در مسابقات بجنگد.

محسن سیر جوان 21 ساله قائمشهری که چندین دوره قهرمانی در مسابقات کشوری را در کارنامه خود دارد، در مسابقات قهرمانی جهان سال 2016 کشتی ساحلی بر سکوی نخست ایستاد و گردن آویز طلا را بدست آورد، همچنین در مسابقات بین المللی جام جمهوریت ترکیه نیز اول شده بود.

متاسفانه این اولین و آخرین مورد از فرار سرمایه های ورزشی نیست و نخواهد بود، باید منتظر ماند و دید تا چه زمانی این سرمایه سوزی در ورزش ایران بخصوص فدراسیون کشتی ادامه خواهد یافت، آیا مسئولان فدراسیون فقط زمانی مورد سوال قرار می گیرند که دست یک ایرانی از کشوری دیگر در مسابقات مهم بین المللی مقابل ملی پوش ایران بالا برود؟

محسن سیر آلمان



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار