گرایش شدید شهرهای ساری، قائم‌شهر و آمل به کلاس خصوصی\
  • معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خبرداد :

گرایش شدید شهرهای ساری، قائم‌شهر و آمل به کلاس خصوصی

  • کد خبر: 215242
  • چاپ
  • انتشار: 21 آذر 1397 - 17:04

استنادنیوز؛معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران  گفت:در برخی شهرهای مازندران همچون ساری، قائم‌شهر، آمل و بهشهر فرهنگ عمومی و ذائقه خانواده‌ها به سمت کلاس‌های خصوصی گرایش پیدا کرده است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران؛ «اسفندیار نظری» در نشست سرگروه‌های مدیران مدارس متوسطه شهرستان‌ها و مناطق استان که در اردوگاه شهدای دانش آموز بادله ساری برگزار شد، اظهار کرد: مدیران مدارس باید به 3 نکته ماندگاری دانش‌آموزان در مدارس، کارآفرینی و خلاقیت و همچنین بحث برنامه تعالی مدیریت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی موسساتی که به مدارس ورود پیدا می‌کنند را تهدید بزرگ تعلیم و تربیت دانسته و افزود: متأسفانه در برخی شهرهای مازندران همچون ساری، قائم‌شهر، آمل و بهشهر فرهنگ عمومی و ذائقه خانواده‌ها به سمت کلاس‌های خصوصی گرایش پیدا کرده است. در این زمینه مدیران مدارس اصلی ترین افرادی هستند که می توانند این فضاها را رصد کرده و دانش‌آموزان را بیشتر در مدارس نگاه دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مدیران مدارس می‌توانند کلاس‌های جبرانی و کنکوری را در خود مدارس برگزار کنند، تصریح کرد: ماندگاری دانش‌آموزان در مدارس رمز موفقیت تعلیم و تربیت است. از این رو است که همواره گفته می شود مدرسه محوری رهیافتی برای آموزش و پرورش پیشرو محسوب می شود و همه چیز باید در مدرسه اتفاق بیفتد.

نظری یکی از مهم‌ترین محورهای پیشرفت در آموزش و پرورش را برنامه تعالی مدیریت ذکر کرد و ادامه داد: ارتقای مدیریت آموزشگاهی یکی از اصلی ترین سیاست های وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا مبادرت به اجرای برنامه تعالی مدیریت شد. برنامه تعالی مدیریت استانداردترین برنامه کیفیت در مدارس است که از مهم ترین موانع اجرای آن می توان به کم بودن رغبت برخی مدیران نسبت به آن اشاره کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در اجرای برنامه تعالی مدیریت باید شبکه همیار مدیران تقویت شود، تصریح کرد: اصلاح و بهسازی فرایندها در تعالی مدیریت فرصتی مهم است که اگر آموزش و پرورش آنرا در دستور کار قرار دهد باعث تغییرات سازنده می شود. در راستای برنامه تعالی و سند تحول بنیادین ما سه فرصت انتخاب، شادی کردن و مهارت آموزی را به دانش آموزان می دهیم.

وی در ادامه، انگیزه، مهارت های ارتباطی، زکاوت و زیرکی، راستی و صداقت، تشویق و پاداش به موقع، عملگرا بودن، تفویض قدرت، اعتماد به نفس، تسلط و ثبات هیجانی را از ویژگی‌های شخصیتی مدیران موفق دانست و توصیه کرد: مدیران مجری برنامه تعالی مدیریت ضمن تقویت این 10 ویژگی، باید آمادگی رویایی با ناکامی ها، کارشکنی ها و انتقادات درست و نادرست را در اجرای تصمیمات داشته باشند.

نظری با بیان اینکه در برنامه تعالی به دنبال رویکرد هستیم نه نتیجه، اظهار داشت: مدیران باید هم دارای علم باشند و هم از هنر مدیریت برخوردار باشند. مدیران مدارس باید سعی کنند در 3 زمینه متانت، ارتباط و تعامل و همچنین پوشش ظاهری بسیار دقت کرده که براساس دستور وزارت آموزش و پرورش روند انتخاب و انتصاب مدیران به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار