هیچ مسئولی شرایط کارگری را لمس و تجربه نکرد/شب یلدا مختص قشر کارگر نیست\

هیچ مسئولی شرایط کارگری را لمس و تجربه نکرد/شب یلدا مختص قشر کارگر نیست

  • کد خبر: 215265
  • چاپ
  • انتشار: 25 آذر 1397 - 08:25

استنادنیوز؛ هیچ یک از مسئولین کشور شرایط کارگری را لمس و تجربه نکرده و با مشکلات اقشار کم درآمد جامعه آشنایی ندارند.

یکی از کارگران شرکتی با ابراز تاسف از میزان پرداخت حقوق و دستمزدها که توسط اداره کار تنظیم و ابلاغ شده است، اظهار می کند: تورم سالانه در کشور به شکل کاملا محسوس در حال افزایش است اما اداره کار، هیچ گونه همسان سازی در این خصوص نسبت به حقوق کارگران اعمال نکرده است.

علیرضا دانیالی پایه حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران را مغایر با شرایط اقتصادی جامعه دانسته و تاکید می کند: نه تنها حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم محاسبه و پرداخت نمی شود بلکه تاخیر در پرداخت آن از سوی برخی شرکتها باعث نارضایتی جامعه کارگری کشور شده است.

وی با یادآوری مشکلات کارخانه نیشکر هفت تپه خوزستان، آن را تنها یکی از مصادیق عدم رعایت قوانین حاکم بر جامعه کارگری می داند و معتقد است: هیچ یک از مسئولین کشور شرایط کارگری را لمس و تجربه نکرده و با مشکلات اقشار کم درآمد جامعه آشنایی ندارند.

بیشترین آسیب متوجه جامعه کارگری است

این کارگر شرکتی با تصریح اینکه خانواده های کارگران بیشترین آسیب را در این میان متحمل می شوند،می گوید: قربانیان اول مشکلات درآمدی کارگران و کارمندان، خانواده های آنان هستند که مجبورند با شرایط نگران کننده جامعه کارگری کنار آمده و پاسوز تصمیمات غلط در این حوزه شوند.

دانیالی نیز برگزاری مراسمی نظیر شب یلدا و عید نوروز را مختص قشر مرفه می داند و معتقداست: کارگران امروز با مشکلات عدیده ای مواجهند که پاسداشت چنین مراسمی دیگر دغدغه به حساب نمی آید.

وی با اشاره به مزایای کارگران در سنوات گذشته و دوران شکوفایی اقتصاد و تولید خاطرنشان می کند: در سه دهه اول انقلاب بواسطه حمایت از تولید و شرایط اقتصادی بهتر، کارفرمایان بسته ها و سبدهای غذایی خانوار برای کارگران اختصاص می دادند که امروزه در کمتر کارخانه و شرکتی این امتیازات عرضه می شود.

دانیالی نقص مدیریتی و تصمیمات نادرست مدیران ارشد کشور را پایه ریز مشکلات کنونی جامعه کارگری دانسته و تاکید می کند: چنانچه مشکلات جامعه کارگری مرتفع نشود چرخه های اقتصادی کشور از حرکت باز خواهند ایستاد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار