هفتمین سالن بلک باکس مازندران در بابل راه اندازی شد\

هفتمین سالن بلک باکس مازندران در بابل راه اندازی شد

  • کد خبر: 215280
  • چاپ
  • انتشار: 26 آذر 1397 - 14:23

استنادنیوز؛هفتمین سالن بلک باکس تئاتر مازندران در مجموعه فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل راه اندازی شد.

این سالن از روز پنجشنبه هفته پیش با اجرای نمایش ' آکتور پارک ' به نویسندگی و کارگردانی کامبیز میرزایی که در مکتبخانه تئاتر ' آن ' بابل تولید شده به طور رسمی آغاز به کار کرد.

بلک باکس به پلاتوهای اجرای نمایشی گفته می شود که سن اجرا و سکوهای تماشاگران در آن متفاوت از سالن‌ های معمولی یا قاب پنجره ای است.

با بهره برداری از این سالن بلک باکس که با بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تجهیز و ساخته شده، تعداد تماشاخانه های خصوصی و دولتی شهرستان بابل به ٦ رسید که چهار تماشاخانه متعلق به بخش خصوصی و ٢ تماشاخانه نیز در مالکیت بخش دولتی است.

پلاتوهای آموزشگاه هنرهای نمایشی ابوالحسنی، کارگاه تجربی هنر، آموزشگاه ' باغ آلبالو ' و مکتبخانه تئاتر آن، چهار پلاتوی خصوصی تئاتر بابل هستند که تا کنون نمایش های مختلفی در آن ها اجرا شد. به این تماشاخانه‌ های خصوصی بابل می توان کافه کاما را نیز افزود که فروردین امسال میزبان اجرای نمایش ' کافه پولشری ' بود.

ششمین تماشاخانه بابل، پس از بلک باکس های ساخته شده توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آمل، ساری، قائمشهر، محمودآباد، تنکابن و نور، هفتمین سالن بلک باکس استان مازندران محسوب می شود.

آکتور پارک نمایشی است که قرار است به مدت یک ماه برای علاقه مندان به تئاتر اجرا شود.

کارگردان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آکتور پارک نمایشنامه ای متشکل از ٩ داستان مستقل است که در قسمتی از یک پارک خیالی با نام آکتورپارک اتفاق می افتند. هر کدام از این ٩ اپیزود جدا از هم هستند، اما داستان هایی هم هست که آن ها را به هم مرتبط کند.

کامبیز میرزایی افزود: نخ اصلی نمایش که همه ٩ داستان را به هم متصل می کند مکان، یعنی آکتور پارک است، چون اپیزودها از نظر ژانر، لحن و رنگ آمیزی در بیان موضوعات متفاوت و متنوع هستند، در هر اپیزود تفاوت هایی دیده می شود.

وی با بیان این نمایش ساختاری کمدی دارد که در آن با زبان طنز برخی مسائل اجتماعی بیان می شوند، توضیح داد: کمدی را معمولا برای این که مخاطب ارتباط بیشتری با محتوای کار بگیرد وارد کار می کنم و گرنه مسائل اجتماعی روز مانند سایر آثارم در این اثر نیز گنجانده شده است.

کارگردان آکتور پارک یادآور شد: این نمایش پس از ' حال آنی خوب است ' ، ' عقربه ها برمی گردند ' و ' کمدی پرتقال ها ' ، چهارمین اثر نمایشی تولید شده در مکتبخانه تئاتر آن است که این بار به جای پلاتوی مکتبخانه، با دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل به منظور افتتاح پلاتوی بلک باکس بابل در این مکان اجرا می شود.

وی با بیان این که هنرپیشگان این نمایش از هنرجویان مکتبخانه تئاتر آن هستند، افزود: در این نمایش ترکیبی از هنرجویان دوره چهارم آموزش تئاتر این مجموعه و هنرجویان دوره های پیشین در کنار هم قرار دارند که برای هنرجویان دوره چهارم به عنوان اجرای پایان دوره محسوب می شود و گروه برای روی صحنه بردن این نمایش چهار ماه و نیم تمرین کرد.

میرزایی فروردین امسال نمایش کمدی پرتقال ها را در مکتبخانه تئاتر آن بابل روی صحنه برد. عقربه ها برنمی گردند نیز به نویسندگی و کارگردانی این نویسنده از هفتم آذر تا هشتم دی سال گذشته در بابل روی صحنه رفته بود. او نمایش کمدی - اجتماعی حال آنی خوب است را نیز فروردین و اردیبهشت سال گذشته در مکتبخانه تئاتر آن روی صحنه برده بود.

' ایستگاه ' ، ' من، شیرین، وودی آلن ' و ' به لی‌لی پوت خوش آمدید' ، ' کله پوک ها ' و ' تآتروف ' برخی از نمایش هایی هستند که در سال های اخیر توسط میرزایی کارگردانی و تولید شدند و مورد استقبال مخاطبان هنر نمایش قرار گرفتند.

وجود طنز در آثار میرزایی در کنار بیان مسائل روز جامعه همواره سبب شده است که آثار این هنرمند شناخته شده تئاتر استان مخاطبان مختلفی از اقشار گوناگون و با سلیقه‌های متفاوت را به خود جذب کند.

اجرای اکتور پارک ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه هر روز آغاز می شود و علاقه مندان به تماشای آن پیش از حضور در سالن با توجه به محدودیت فضا، باید برای رزرو بلیت اقدام کنند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار