اجرای عملیات نهال کاری، احیاء و غنی سازی عرصه های جنگلی به میزان 66 هکتار در منطقه لفور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی\
  • معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، خبر داد:

اجرای عملیات نهال کاری، احیاء و غنی سازی عرصه های جنگلی به میزان 66 هکتار در منطقه لفور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

  • کد خبر: 215322
  • چاپ
  • انتشار: 01 دی 1397 - 22:03

استنادنیوز؛مهندس جهان آرا گفت:عملیات نهال کاری، احیاء و غنی سازی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در منطقه لفور شیرگاه انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری،مهندس محمدرضا جهان آراء معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، گفت: عملیات نهال کاری، احیاء و غنی سازی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در منطقه لفور شیرگاه انجام شد.

محمدرضا جهان آرا اضافه کرد: اجرای این عملیات به میزان 66 هکتار در منطقه اسکلیم رود لفور شیرگاه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و توسط جوامع محلی با نظارت حوزه ی معاونت امور جنگل و همکاری همکاران زحمت کش در اداره ی جنگل کاری و پارک های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری و شهرستان سوادکوه شمالی انجام شده است که تا به الان، پیشرفت 90 درصدی داشته و مابقی اجرای این پروژه هم ان شاالله با مساعد شدن شرایط آب و هوایی انجام خواهد شد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، تصریح کرد: به منظور احیای فضاهای خالی و استقرار گونه های بومی برتر منطقه( بلوط، افرا، شیردار، گیلاس وحشی، توسکا و ...) و همچنین جلوگیری از دام های سرگردان در عرصه های جنگلی به منظور حفظ نهال ها و تجدید حیات طبیعی، ضمن عملیات نهال کاری در عرصه مذکور به میزان 11 کیلومتر نیز حصارکشی شده است.

جهان آرا خاطرنشان کرد: کلیه عملیات این پروژه اعم از کاشت، حصار کشی و .. با همکاری و مشارکت مردم و افراد بومی(جوامع محلی) در منطقه انجام شده است که ضمن ایجاد مشارکت اهالی و عموم مردم طبیعت دوست منطقه، باعث بهبود وضعیت معیشتی و درآمد اقتصادی اهالی نیز گردیده است.

ایشان در خاتمه اعتبار اجرای این پروژه که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد را 288 میلیون تومان عنوان کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار