بیشترین رقبات موقوفات کشور در مازندران وجود دارد\

بیشترین رقبات موقوفات کشور در مازندران وجود دارد

  • کد خبر: 215323
  • چاپ
  • انتشار: 01 دی 1397 - 22:07

استنادنیوز؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیشترین رقبات موقوفات کشور در مازندران وجود دارد که حدود ۷۰ درصد نیت موقوفات در مازندران برای اطعام و عزاداری شهادت امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در دوره آموزشی مبلغان بومی استان مازندران که در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، به اهمیت مشارکت و حضور پررنگ روحانیون در فعالیت‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: روحانیون در همه شرایط حتی در شادی و غم‌های مردم در کنار آنها قرار دارند.
وی با بیان اینکه وقف می‌تواند توسط روحانیون به‌خوبی ترویج پیدا کند، افزود: بیشترین رقبات موقوفات کشور در مازندران وجود دارد که حدود ۷۰ درصد نیت موقوفات در مازندران برای اطعام و عزاداری شهادت امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف‌های امروز بیشتر به نیازهای روز جامعه گرایش دارند، تصریح کرد: بسیاری از مردم توان پرداخت هزینه بیماری‌های خاص را ندارند که اگر وقف‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد اوقاف می‌تواند به بیماران کمک کند.
حیدری با بیان اینکه اوقاف تمامی عواید موقوفات را در راستای نیت واقف که در وقف نامه ذکر کرده است، هزینه می‌کند، گفت: طی سال‌های اخیر با حضور روحانیون و طلبه‌ها فعالیت‌های اوقاف پیشرفت چشمگیری داشته است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار