\

انهدام باند فروش دلارهای جعلی در اصفهان

  • کد خبر: 215340
  • چاپ
  • انتشار: 03 دی 1397 - 07:13

استنادنیوز؛ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: اعضای باندی که با وارد کردن کاغذهای مخصوصی به رنگ «سبز و سیاه» و تبدیل آن‌ها به اسکناس‌های 100 دلاری قصد بهم ریختن بازار ارز را داشتند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

 سعید سلیمیان اظهار داشت: در پی نوسانات به وجود آمده در بازار ارز و تحرکات افراد سودجو در این خصوص، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان به صورت ویژه وارد عمل شده و موضوع شناسایی و دستگیری افراد متخلف را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه افزود: کارآگاهان این پلیس  با استفاده از یک سری اقدامات علمی و تخصصی ویژه از فعالیت باندی در زمینه فروش دلارهای جعلی مطلع و تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی بیان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند اقدام به وارد کردن کاغذهای مخصوصی به رنگ‌های "سبز و سیاه" کرده و هر برگ از کاغذهای مذکور را به عنوان اسکناس 100 دلاری به مبلغ 4 میلیون ریال به فروش می‌رساندند.

سلیمیان خاطر نشان کرد: فروشندگان دلارهای مذکور در هنگام فروش مدعی بودند با استفاده از دستگاهی مخصوص و یک ترکیب شیمیایی خاص، لایه بسیار نازکی از روی کاغذها محو شده و 100 دلاری با کیفیت بسیار بالا به دست می‌آید که تشخیص جعلی بودن آن برای شهروندان عادی امکان پذیر نخواهد بود.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، این نوع کاغذها و دستگاه‌های مخصوص تبدیل آن‌ها به دلارهای تقلبی به قصد بهم ریختن بازار ارز توسط اعضای این باند از طریق مرزهای غربی کشور وارد شده است.

وی خاطر نشان کرد: سرانجام با اقدامات ویژه کارآگاهان، تعداد 4 نفر از اعضای این باند شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 384 برگ کاغذ سبز و 126 برگ کاغذ سیاه مخصوص، قبل از اینکه به اسکناس‌های 100 دلاری تبدیل شوند کشف شدند.

سلیمیان در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضایی خبر داد و گفت: تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سایر افراد مرتبط با این باند و کشف دستگاه‌های مخصوص جعل دلار کماکان ادامه دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار