پرهیز از بخشی نگری برای توسعه و پیشرفت مازندران\
  • استاندار مازندران، در دیدار مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد:

پرهیز از بخشی نگری برای توسعه و پیشرفت مازندران

  • کد خبر: 215348
  • چاپ
  • انتشار: 03 دی 1397 - 16:48

استنادنیوز؛«احمد حسین زادگان گفت:برای توسعه و پیشرفت استان باید از بخشی نگری پرهیز کنیم و در سایه همراهی، همدلی و هم افزایی اعتلای مازندران را رقم بزنیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ استاندار مازندران گفت: باید پشت هم قرار بگیریم و با اتحاد و درک منافع مشترک، مازندران را بسازیم و اعتلا دهیم و امید را در جامعه تقویت نماییم.

«احمد حسین زادگان» در دیدار مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان با بیان این که ریشه بسیاری از مشکلات در عدم توجه درست به ظرفیت های این بخش است، افزود: در بسیاری از حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... که دچار آسیب شدیم و جاهایی که ارزش های واقعی جامعه ما کمرنگ شد، از جمله دلایل آن ندیدن درست حوزه آموزش و پرورش است.

وی مشکل اصلی را نه در نوع نگاه به ظرفیت های این حوزه بلکه عدم اقدامات موثر دانست و یادآور شد: اگر در حوزه های مختلف؛ آموزش و پرورش را به کمک می‌طلبیدیم و تشکل‌ها، بخش‌های اجتماعی و ظرفیت های مردم را جدی می‌گرفتیم امروز در بسیاری حوزه‌ها در وضع مطلوب‌تری قرار داشتیم.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این‌که در کشورهای توسعه یافته با جلب مشارکت مردم، آسیب ها را کاهش می دهند، عنوان کرد: تشکل های مردم نهاد را باید از آموزش و پرورش و نهادهای اجتماعی آغاز کنیم و در کشور ما نیز البته بهره‌گیری از این ظرفیت ها در قالب هیات های مذهبی، هیات امنا و … را شاهد بوده و هستیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه برای اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی فرزندان ما ارتقا یابد باید با آموزش و پرورش بیشتر کار کنیم، اظهار داشت: اگر می خواهیم در هر حوزه‌ای در استان به توفیق برسیم آموزش و پرورش باید جدی‌تر پای کار بیاید و ما نیز جدی‌تر به سوی آموزش و پرورش برویم.

استاندار مازندران با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت آموزش و پرورش یک اقدام نمادین و نمایشی نیست، گفت: این نقش پذیری در اولویت های استان نظیر تفکیک زباله از مبدا، حفاظت محیط زیست و … باید تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه استان نیاز به یک ارتباط معقول، منطقی و دوسویه بین آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی داریم، ابراز کرد: برای توسعه و پیشرفت استان باید از بخشی نگری پرهیز کنیم و در سایه همراهی، همدلی و هم افزایی اعتلای مازندران را رقم بزنیم و برای تحقق این مهم، دستگاه های ما در حوزه های مختلف باید نگاه فرابخشی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان، با اعلام این که ۵۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد و ظرفیت های دولت نیز بسیار محدود است، خاطرنشان ساخت: فقط در سایه اجتماعی عمل کردن، به توسعه دست خواهیم یافت و دولت به تنهایی نمی تواند بدون مشارکت بخش خصوصی، سمن ها و مردم به توفیق برسد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان، یادآور شد: افرادی که ذهن خلاق، ایده پرداز و آسیب شناسانه دارند را بکار بگیریم تا ظرفیت‌ها و مزیت های آموزش و پرورش را احصا کنند و مدیران در سایه مدیریت خردمندانه این ظرفیت ها را به نتیجه برسانند.

استاندار مازندران، با تاکید بر این که با اختلاف به جایی نخواهیم رسید، گفت: باید پشت هم قرار بگیریم و با اتحاد و درک منافع مشترک، مازندران را بسازیم و اعتلا دهیم و امید را در جامعه تقویت نماییم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار