افتتاح شعبه مازندران صندوق تامین خسارت بدنی\

افتتاح شعبه مازندران صندوق تامین خسارت بدنی

  • کد خبر: 215359
  • چاپ
  • انتشار: 04 دی 1397 - 08:09

استنادنیوز؛ شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی با حضوررئیس کل بیمه مرکزی ایران و مدیرعامل و صندوق تامین خسارت های بدنی کشورعصرامروز در ساری مرکز مازندران راه اندازی شد.

با راه اندازی شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی در مازندران از این پس، تمامی خسارت های مشمولان از تشکیل پرونده تا پرداخت در این شعبه انجام می شود.
بر اساس آمار صندوق تامین خسارت های بدنی کشور، صندوق تامین خسارت های بدنی مازندران در 9 ماهه سال جاری 321 میلیارد ریال خسارت بدنی به 436 نفر از آسیب دیدگان ناشی از سوانح رانندگی پرداخت کرد. 252 زندانی حوادث رانندگی استان نیز با پرداختی این صندوق از زندان آزاد شدند.
پارسال نیز صندوق تامین خسارت های بدنی به 627نفر از آسیب دیدگان بدنی ناشی از حوادث رانندگی در مازندران حدود 448 میلیارد ریال غرامت پرداخت کرد و 363 زندانی مازنی را نیز نیز با پرداخت 315 میلیارد ریال غرامت به خانواده آسیب دیدگان بدنی حوادث رانندگی از زندان آزاد کرد.
در سال جاری طبق آمار 306 نفر در مازندران براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و افزون بر 9 هزار نفر نیز مصدوم شدند.
صندوق تامین خسارت های بدنی وظیفه پرداخت غرامت به آن دست از خسارت دیدگان بدنی ناشی از حوادث رانندگی را بر عهده دارد که به هر دلایلی توانایی پرداخت خسارت بدنی را ندارند، بر عهده دارد.
صندوق تامین خسارت های بدنی ( فوتی- جرحی) یک نهاد عمومی غیردولتی مستقل بیمه ای است که با هدف تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از زیاندیدگان حوادث رانندگی که به دلایلی امکان دریافت خسارت از مقصر حادثه یا شرکت بیمه را ندارند درشهریور سال 47 تشکیل شد.
براساس قانون، این صندوق مواقعی چون فقدان یا نداشتن بیمه شخص ثالث مقصر حادثه، انقضای بیمه شخص ثالث مقصر حادثه،ابطال بیمه شخص ثالث مقصرحادثه، شناخته نشدن وسیله نقلیه مقصرحادثه،کافی نبودن تعهدات بیمه شخص ثالث مقصرحادثه ،تعلیق یا لغو فعالیت شرکت بیمه مقصرحادثه ، ورشکستگی شرکت بیمه و یا خسارت های خارج از تعهد بیمه شخص ثالث مقصر حادثه را بر عهده دارد.
درآمد این صندوق براساس قانون از 8 درصد از حق بیمه های بیمه شخص ثالث صادره توسط تمام شرکت های بیمه ،جریمه تاخیر بیمه شخص ثالث خودورها حداکثر به میزان یک سال تاخیر مبالغ بازیافتی از مسبب حادثه، 20 درصد از جرایم راهنمایی و رانندگی،بیست درصد از کل هزینه های دادرسی و جزای نقدی وصولی توسط قوه قضاییه، بودجه سنواتی کشور ( در صورت کسری)،جرایم شرکت های بیمه در قانون بیمه شخص ثالث ، کمک ها و سرمایه گذاری مردمی ) تامین می شود.
براساس ماده 21 قانون بیمه شخص ثالث صندوق تا سقف دیه کامل مرد مسلمان در ماههای حرام و همچنین دیه دوم و بیشتر و بدون در نظر گرفتن جنسیت و دین خسارت های جانی را به ارزش روز و بصورت یوم الادا پرداخت برعهده دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار