بازنشستگی 70 درصد مربیان پرورشی تا 4 سال آینده در مازندران\
  • معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

بازنشستگی 70 درصد مربیان پرورشی تا 4 سال آینده در مازندران

  • کد خبر: 215365
  • چاپ
  • انتشار: 04 دی 1397 - 18:56

استتنادنیوز؛معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: 70 درصد مربیان پرورشی در مازندران تا 4 سال آینده بازنشسته می شوند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «محمد شعبانی» که صبح امروز در همایش معاونان و مربیان پرورشی، تربیت بدنی، بهداشت و مشاوران بهشهر در سالن توحید این شهرستان سخن می گفت به بیان اهمیت نقش معلم در افزایش روحیه تیمی و میزان مشارکت دانش آموزان پرداخت و با تاکید بر اینکه معلم نباید از نقش های اصلی خود غافل شود هویت بخشی به دانش آموزان را یکی از نقش‌های معلمان خواند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر ضرورت مشارکت دانش‌آموزان در امور مختلف مدرسه، اظهار داشت: توجه به گسترش فرهنگ و روحیه مشارکت‌جویانه در دانش‌آموزان و تشویق برای انجام کارهای تیمی باورمندی را در آنان تقویت خواهد کرد.

شعبانی عمل‌گرا بودن را لازمه کاردر فضای تربیتی و پرورشی دانست و یادآور شد: نگاه قشری و بخشی نگری از آسیب‌هایی است که مرزبندی‌هایی را در فعالیت‌های معلمان ایجاد کرده که باید در این زمینه میزان مشارکت و فعالیت های معلمان را به سمت جریان‌سازی فرهنگی سوق داد.

وی با ابراز نگرانی از حذف سرانه پرورشی، احیای آن را از جمله مطالبات این حوزه خواند و خاطرنشان کرد: برای جریان سازی و موفقیت در اجرای برنامه های فرهنگی و پرورشی نیازمند اعتباراتی هستیم که متأسفانه آموزش و پرورش با کمبود در این زمینه مواجه است. احیای سرانه پرورشی می تواند کمک شایانی به حوزه پرورشی و فرهنگی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران کمبود نیروی انسانی را در زمینه پرورشی یادآور شد و تصریح کرد: تا چهار سال آینده 70 درصد مربیان پرورشی بازنشسته می شوند و در این زمینه به 200 نیروی جدید نیاز پیدا خواهیم کرد.

شعبانی با بیان اینکه تمهیداتی برای جبران نیروی مورد نیاز در زمینه پرورشی اندیشیده شده است، افزود: گنجاندن رشته ای با عنوان مطالعات فرهنگی و پرورشی در مراکز دانشگاهی، دانشگاه‌های تربیت معلم و فرهنگیان این نیاز را مرتفع خواهد کرد.

وی از ارائه پیشنهادات مفید کارکنان پرورشی و فرهنگی در این همایش استقبال کرد و گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آمادگی برگزاری دوره های آموزش تخصصی مورد نیاز کارکنان را دارد و در صورت تقاضا این دوره ها را برگزار خواهد کرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران به رصد عملکرد مناطق مختلف استان توسط معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل اشاره و تاکید کرد: تمامی فعالیت های مناطق با شاخص های موجود سنجیده می شود و مورد رصد قرار می گیرد و هر نوع موفقیت و خلاقیتی که منجر به افزایش جریان‌سازی فرهنگی و فتح قله های پیشرفت شود را مورد تشویق قرار خواهد داد.

شعبانی با بیان اینکه نوع نگاه به مسائل تربیتی بسیار پر اهمیت است، خاطر نشان کرد:آموزش وپرورش باید نقش ایده‌آل و مورد انتظار خود را در جریان های فرهنگی کشور نشان دهد؛ اما متأسفانه با وجود کمبود اعتبارات موجود در برخی زمینه ها نتوانسته آن‌طور که باید برجسته عمل کند.

وی نقد سازنده را موجب پیشرفت دانست و شناسایی نقاط ضعف و ترمیم آن را لازمه تحقق قدرت فرهنگی خواند و تصریح کرد: معلمان و مربیان پرورشی، تربیت بدنی و مشاوران مدرسه باید مدل تربیتی مناسبی را برای فعالیت‌های خود در مدرسه تعریف کرده و اجرایی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران، افزایش میزان مشارکت دانش‌آموزان در مسائل فرهنگی را یکی از راه‌های دوری آنان از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: آشنا کردن دانش‌آموزان با فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی و شکوفا کردن توانمندی‌های آنان قدرت و مهارت «نه» گفتن در برابر موقعیت‌های پر خطر را افزایش خواهد داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار