ارسال ٦٠٠ فیلم خارجی به نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش\

ارسال ٦٠٠ فیلم خارجی به نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش

  • کد خبر: 215367
  • چاپ
  • انتشار: 04 دی 1397 - 19:14

استنادنیوز؛مدیر بین الملل نهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم وارش از استقبال چشمگیر فیلمسازان خارجی برای حضور در این جشنواره خبر داد و گفت که تاکنون ٦٠٠ فیلم خارجی برای این جشنواره ارسال شده است.

الهه نوبخت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به این که فراخوان جشنواره ٣٠ روز پیش داده شده بود، به طور میانگین روزانه ٢ فیلم خارجی برای جشنواره ارسال شده است که نشان دهنده درک اهمیت این جشنواره در کشورهای همسایه است.

وی گفت: با توجه به مهلت باقی مانده یک ماهه برای ثبت نام در جشنواره و گستره انتشار فراخوان جشنواره توسط کمپانی های بین المللی فیلم، تعداد فیلم های خارجی جشنواره قطعا افزایش خواهد یافت.

نوبخت با اعلام این که فراخوان جشنواره وارش برای کمپانی های بین المللی فعال فرستاده شده است، افزود: در بخش بین الملل، فیلم هایی با شاخص فرهنگی، رفتاری، گفتاری و زیستی مشترک کشورهای حوزه دریای خزر به نمایش در می آید.

وی گفت که میراث مشترک کشورهای حوزه دریای کاسپین و کشورهای فارسی زبان محور اصلی نهمین جشنواره فیلم وارش در بخش بین الملل است و فیلم هایی که در این حوزه تولید می شوند آشنایی مخاطبان و جوامع منطقه با میراث مشترک بین کشورهای همسایه را بیشتر می کنند.

نوبخت با اشاره به فرصتی که جشنواره وارش می تواند در تقویت فرهنگ عامه با استفاده از اهرم سینما ایجاد کند، افزود: این جشنواره با ایجاد دغدغه های فرهنگی در زمینه میراث مشترک کشورهای منطقه برای فیلمسازان، زمینه مناسبی را ایجاد می کند تا نقاط اشتراک رفتاری، فرهنگی و بومی در سبک زندگی مردم کشورهای منطقه آشکار و شناسانده و ثبت شود.

فراخوان نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش اول آذر منتشر شد که تا ٣٠ دی مهلت ثبت نام و تا ١٠ دی مهلت ارسال آثار ادامه دارد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور اردیبهشت سال ٩٨ در استان مازندران برگزار می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار