نقد و بررسی یک کارشناس اقتصادی بر بودجه سال 98\

نقد و بررسی یک کارشناس اقتصادی بر بودجه سال 98

  • کد خبر: 215380
  • چاپ
  • انتشار: 05 دی 1397 - 14:59

استنادنیوز؛ یک کارشناس اقتصادی بیان داشت: آقای نوبخت شما به عنوان یک اقتصاد دان و برنامه ریز کشور اطلاعات درست به مردم بدهید.

علی بابایی کارنامی در گفت وگوی اختصاصی با استنادنیوز با انتقاد از بودجه نویسی سال 98 کشور اظهار داشت؛ آقای نوبخت 934هزار میلیارد تومان یارانه پنهان برای چه زمانی مد نظر شما بود؟

وی افزود؛ شما بحث یارانه ای را که ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی می باشد را زیاد مطرح می کنید در صورتی که این منابع یارانه نیست و اتفاقا از این منابع در طول چند سال اخیر به مردم بدهکارید.

این کارشناس اقتصادی گفت: نباید اسم این منابع را یارانه بگذاریم بلکه هزینه های ناشی از درآمدهای سرفصل های مذکور را هدفمند کردن هزینه ها قلمداد نمائیم، نه پرداخت یارانه ها.

بابایی کارنامی افزود؛ نباید بر مردم منت بگذاریم، درست است که مجلس ما کارشناس محور نیست و توان تجزیه و تحلیل ارقام بودجه سنواتی را ندارد ولی در کشور هستند افراد تحصیل کرده و مدیر که به طور غیر مستقیم ناظر اقدامات دولت و مجموعه تصمیم گیران باشند.

وی گفت: امیدواریم روزی برسد تصمیم گیران کشور هم از دولت و مجلسی که بعضی از سیاسیون غرب زاده آنها را فاقد اختیارات می دانند، که آثار سوء تصمیماتشان را هم مردم هم حاکمیت می پردازد، صادقانه و با تدبیر کشور را اداره کنند.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد؛ در کلیات بودجه سال 98 هم نظرم این است که متناسب با شرایط زمان و دغدغه های مردم در بودجه دیده نشده است و این عامل فروپاشی اقتصاد و افزایش شکاف طبقاتی خواهد شد چون هیچ احساسی و هیچ نتیجه ای در بودجه پیشنهادی به طور واقعی و عملیاتی دیده نشده است.

این گفت و گو ادامه دارد..



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار