امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزش وپرورش مازندران و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان\
  • در راستای اقدامات اجرایی مشترک صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزش وپرورش مازندران و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان

  • کد خبر: 215383
  • چاپ
  • انتشار: 06 دی 1397 - 12:47

استنادنیوز؛ تفاهم‌نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای اقدامات اجرایی مشترک امضا شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه که در راستای استفاده از ظرفیت‌های دو اداره‌کل در تقویت فعالیت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی، دینی و مذهبی منعقد شد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت همکاری مشترک میان آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها در راستای فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد.

«عسکری نیکزاد» با بیان اینکه آموزش وپرورش بهترین بستر برای همکاری در زمینه امور فرهنگی با دیگر دستگاه‌ها است، گفت: آموزش و پرورش از پتانسیل بالای حضور دانش‌آموزان و اولیا آنان بهره‌مند است که می‌تواند هر برنامه و اتفاق فرهنگی را در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه رسانده و در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ اجتماعی گام‌های موثری بردارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مازندرانی پتانسیل بالایی در زمینه فعالیت‌های هنری دارند، افزود: دانش‌آموزان مازندرانی در حدود 200 رشته هنری فعالیت دارند و از سرآمدان استان و حتی کشور محسوب می شوند. از این رو ضرورت دارد که دیگر دستگاه‌ها دست آموزش و پرورش را گرفته و به کمک ما بیایند تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم هر چه بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر لزوم اجرای اقدامات و فعالیت‌های مشترک میان دو دستگاه، تصریح کرد: بسترهای مهمی همچون کتاب و کتابخوانی، فعالیت های هنری و موسیقی، شعر و ادبیات، و دیگر شاخه‌ها زمینه‌هایی است که می‌توان اقدامات مشترکی در این زمینه‌ها انجام داد. منتهی این بستر کاری مشترک را باید با انگیزه، روحیه و خواست مشترک به نتیجه برسانیم.

نیکزاد با بیان اینکه برای کار فرهنگی درب آموزش و پرورش به روی دیگر دستگاه‌ها باز است، خاطرنشان کرد: با روی باز از اقدامات و فعالیت‌های مشترک استقبال می‌کنیم. آغاز اجتماعی شدن فرزندان این مرز و بوم در آموزش و پرورش شکل می گیرد و این مستلزم شرایط و امکاناتی است که با هم‌افزایی و همکاری دیگر نهادها می توان به نتایج درخشانی دست یافت.

وی یکی از مهم‌ترین زمینه‌های این همکاری مشترک را در اجرای برنامه‌های چهلمین سال انقلاب اسلامی دانسته و ابراز کرد: بضاعت و توانایی این را داریم که در اجرای یک سمفونی بزرگ انقلاب توسط دانش‌آموزان مان شرکت کرده و همین‌جا این پیشنهاد را به اداره کل ارشاد می‌دهیم که ما با 400 دانش‌آموز تک‌نواز در استان در خدمت این برنامه هستیم و از ارشاد استان انتظار داریم با تمام امکانات خود در اجرای این پیشنهاد بکوشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت همکاری دو دستگاه در اقدامات و فعالیت‌های مشترک،گفت: هر دو دستگاه در امر فرهنگ مشترک هستیم و اگر بخواهیم موفق باشیم باید با انگیزه قاطع موضوعات فرهنگی را پیش برده و سرمایه‌گذاری مشترک بر روی این مقوله انجام دهیم.

«محمود شالویی» با بیان اینکه باید ارتباط دو دستگاه نزدیک‌تر شود، افزود: زمانی این تفاهم‌نامه عملیاتی و محقق می شود که دو طرف انگیزه لازم برای کار مشترک را داشته و بدون هیچ‌گونه مشکلی قدم در مسیر اجرای برنامه‌های مشترک بگذارند. ما در زمینه‌هایی همچون سرود، نقاشی، تئاتر، کتابخوانی، هنرهای تجسمی، شعر و جشنواره‌های فرهنگی آماده هرگونه همکاری هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت انتقال تجربیات میان دو دستگاه، تصریح کرد: 40 سالگی انقلاب اسلامی فرصتی طلایی برای این همکاری است و می توانیم نقطه اصلی این همکاری را در روز 22 بهمن قرار دهیم و برنامه بزرگی در این روز به صورت مشترک برگزار کنیم که از جمله‌ی آن می‌تواند اجرای «سمفونی بزرگ انقلاب اسلامی» باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از دیگر برنامه های مشترکی که می توان برای 40 سالگی انقلاب اسلامی برگزار کرد را شامل برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری دانسته و ابراز کرد: طرح نقاشی بزرگ خیابانی با روایت انقلاب اسلامی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های استانی باشد که توسط دو دستگاه اجرا می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار