فعالیت قدرتمند احزاب منجر به برگزاری انتخابات کاملا استانی مجلس می‌شود\

فعالیت قدرتمند احزاب منجر به برگزاری انتخابات کاملا استانی مجلس می‌شود

  • کد خبر: 215405
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1397 - 19:34

استنادنیوز؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس خواسته‌ها را از سطح شهرستانی به استانی منتقل می‌کند.

مسعود گودرزی، در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: حزب را پیش نیاز انتخابات می‌دانم و این نقش را برای منطقه قائل نیستم زیرا با این شیوه به آنچه که برنامه ریزی شده نمی‌رسیم، اما در شرایط فعلی با نبود احزاب کارآمد مواجه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه فعالیت احزاب وجود دارد، بیان کرد: استانی شدن انتخابات مجلس مزایایی دارد که حداقل فایده برگزاری انتخابات به این شیوه آن است که خواسته‌ها را از سطح شهرستانی به سطح استانی منتقل می‌کند.

فعالیت قدرتمند احزاب منجر به برگزاری انتخابات کاملا استانی مجلس می‌شود

وی با اشاره به اینکه خسارات و مضار ناشی از انتخابات محلی هنوز هم در این شیوه شهرستانی – استانی وجود دارد، افزود: هنوز یک پایه انتخابات در شهرستان و پایه دیگر آن در استان است برای اینکه پای انتخابات شهرستان به طور کلی برداشته شود و انتخابات کاملا به صورت استانی و ملی پیش برگزار شود، باید احزاب قدرتمندی در کشور داشته باشیم.

احزاب قدرتمند با دستور شکل نمی‌گیرند

گودرزی با بیان اینکه احزاب قدرتمند با دستور شکل نمی‌گیرند، ادامه داد:  احزاب باید قدرت و قوی بودن خود را در عمل و در فعالیت نشان بدهند تا اقبال مردم به آن‌ها بیشتر شود.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احزاب بعضا با شعارهای خوب در عرصه سیاسی حاضر می‌شوند و کادر خود را معرفی می‌کنند ولی با عدم اقبال مردم، این احزاب نیز از بین می‌روند، احزابی که در بازار سیاسی فعالیت می‌کنند باید قدرت و جایگاه خود را حفظ کنند.

اصل تنازع بقاء در فعالیت احزاب سیاسی هم صدق می‌کند

وی با بیان اینکه اصل تنازع بقاء در فعالیت احزاب سیاسی هم صدق می‌کند، افزود: احزاب با یکدیگر رقابت می‌کنند و احزاب قوی خود را در فعالیت انتخاباتی بالا می‌آورند و با پشتوانه می‌مانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای دیگر نیز می‌بینیم که دو یا سه حزب هستند ولی از روز اول حدود 40 حزب فعالیت کرده‌اند که فقط چند حزب از آن‌ها باقی مانده است و اکنون با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌‎دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار