برخورد قانونی با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی\
  • مدیر جهاد کشاورزی ساری تاکید کرد:

برخورد قانونی با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی

  • کد خبر: 215411
  • چاپ
  • انتشار: 08 دی 1397 - 22:22

استنادنیوز؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری بر ضرورت برخورد جدی با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش استنادنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا پورفلاح با اشاره به ضرورت برخورد جدی با سوء‌استفاده‌ کنندگان در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی ضروری است قبل از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی خود با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به اخذ مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: سعی شد با تسهیل در روند صدور مجوز برای تغییر کاربری‌های مجاز در اراضی کشاورزی، فرآیند مربوطه در کوتاه‌ ترین زمان ممکن برابر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و قانون جلوگیری از خُرد شدن اراضی و آئین‌نامه‌های مربوطه انجام شود.

پورفلاح با بیان اینکه خدمات‌رسانی به بهره‌ برداران و برخورد با متخلفان دو رویکرد اساسی در حوزه حفاظت از زمین است، تصریح کرد: خدمات‌رسانی و تسهیل شرایط برای تولید بهره‌برداران بخش کشاورزی و کشاورزان واقعی و برخورد با تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز و سوءاستفاده‌های سوداگران و سودجویان از زمین‌های کشاورزی از اولویت ها است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های تدوین شده و اصلاحی در جهت تسهیل شرایط برای تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی جامعه بوده است، افزود: لازمه تحقق سیاست حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی و پیشگیری از تخلفات این حوزه، به کاربستن مجموعه‌ای اقدامات مانند استفاده از فناوری‌های جدید، آموزش و ترویج، توانمندسازی جوامع محلی، اصلاح و به روز کردن قوانین و مقررات برای بهبود آگاهی عمومی است.


وی تصریح کرد: در رفع تداخلات اراضی و کاداستر اراضی کشاورزی کارهایی در حال انجام بوده و صدور اسناد اراضی کشاورزی مورد تاکید است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار