ثبت نام 9266 دانش‌آموز از مازندران در المپیاد علمی امسال\
  • معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

ثبت نام 9266 دانش‌آموز از مازندران در المپیاد علمی امسال

  • کد خبر: 215448
  • چاپ
  • انتشار: 12 دی 1397 - 18:21

استنادنیوز؛معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: 9266 نفر شرکت کننده از استان مازندران در المپیاد علمی امسال ثبت نام کردند.

به گزارش استنادنیوز به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «اسفندیار نظری» در گفتگو با روابط عمومی اظهار داشت: هدف برگزاری المپیاد علمی، کشف استعدادها و ایجاد رقابت علمی میان دانش آموزان کشور و جهان است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: از استان مازندران 9266 نفر شرکت کننده ثبت نام کردند که این تعداد از تاریخ یکم بهمن ماه سال‌جاری تا 5 بهمن در حوزه‌های امتحانی حضور پیدا خواهند کرد و در رشته های ادبیات فارسی، فیزیک، شیمی، ریاضی، نجوم اختر، کامپیوتر، زیست، سلول‌های بنیادی و جغرافیا به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه نتایج این رقابت ها اواخر اسفند اعلام می شود، تصریح کرد: رشته ادبیات فارسی، سلول‌های بنیادی و جغرافیا که از امسال برای اولین بار در آزمون قرار گرفته تا مرحله کشوری است اما بقیه رشته‌ها جهانی هستند و دانش‌آموزان المپیادی در صورت قبولی و راهیابی به مرحله دوم، عضو باشگاه دانش‌پژوهان جوان خواهند شد و دریک تورنمنت علمی نفرات برتر المپیاد جهانی در رشته فیزیک، شیمی، ریاضی، کامپیوتر، زیست و نجوم انتخاب خواهند شد.

نظری با اشاره به آمار شرکت کنندگان مازندرانی در رشته های مختلف، گفت: بیشترین شرکت کننده از استان مازندران در رشته زیست با 2082 نفر شرکت کننده، شیمی1710نفر شرکت کننده، ادبیات 1624 نفر شرکت کننده و ریاضی 1134 نفر شرکت کننده است.

وی همچنین با اشاره به آمار بیشترین شرکت کننده در شهرهای استان، خاطر نشان کرد: بیشترین شرکت کننده را در استان مازندران به ترتیب شهرهای بابل 3634 دانش آموز، ساری ناحیه یک 1105، تنکابن 745، ساری ناحیه دو 664،آمل 644 و قائم شهر 565 دانش‌آموز به خود اختصاص دادند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه المپیادهای علمی گفت: پس از امتحانات نوبت اول، در بهمن ماه کلاس‌های فشرده المپیاد برگزار می شود و پس از قبولی در مرحله اول، برای قبول شدگان در فروردین ماه به صورت استانی کلاس برگزار می شود.

نظری در ادامه افزود: در سال گذشته از 10 هزار و 159 کل شرکت کننده، 493 نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند که 17 نفر در مرحله کشوری با هم به رقابت پرداختند و در نهایت از شهر تنکابن در رشته سلول های بنیادی 1 مدال طلا و در رشته ریاضی 3 مدال برنز سهم استان مازندران شد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه المپیاد باعث خلاقیت، نوآوری و ابتکار دانش‌آموزان بر اساس حل مساله می شود گفت: نفرات برتر جهانی بدون کنکور در هر رشته دانشگاهی ادامه تحصیل خواهند داد و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور خواهند شد.

وی یادآور شد: المپیاد امسال شامل دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم رشته های ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و معارف است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار