دفاع از حقوق فرد آسیب دیده مهمترین اولویت بهزیستی\
  • مدیر کل بهزیستی استان مازندران در جلسه آموزش پروتکل اختصاصی بهبودیافتگان و بازتوانی اختلال مصرف مواد تاکید کرد:

دفاع از حقوق فرد آسیب دیده مهمترین اولویت بهزیستی

  • کد خبر: 215458
  • چاپ
  • انتشار: 12 دی 1397 - 19:59

استنادنیوز؛مدیر کل بهزیستی استان مازندران گفت: فرصت مناسب برای رسیدن به نقطه مطلوب در اختیار مدیران کمپ ها گذاشته شده و اکنون به مرحله ای رسیدیم که از کمیت عبور کردیم و باید در مسیر افزایش کیفیت خدمات گام برداریم .

به گزارش استنادنیوز به نقل از روابط عمومی بهزیستی مازندران، دکتر آرام ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش معضل اعتیاد در جامعه گفت: طیف گسترده ای از کسانی که دچار آسیب اعتیاد هستند با روش پرهیز مدار میتوانند از این بلای خانمان سوز رها شوند.

وی با تاکید بر اینکه سیاستگزاران و برنامه ریزان در جریان میزان سختی کار و فعالیت های مرتبط با حوزه اعتیاد هستند افزود: برای خدمات دهی هرچه بهتر نیاز به رویکردهای جدید، باز آموزی روش ها و برنامه ریزی های نوین است.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به مجوز های گسترده ای که طی ده سال اخیر از سوی بهزیستی برای راه اندازی مراکز و کمپ های ترک اعتیاد صادر شد، خاطرنشان کرد: فرصت مناسب برای رسیدن به نقطه مطلوب در اختیار مدیران کمپ ها گذاشته شده و اکنون به مرحله ای رسیدیم که از کمیت عبور کردیم و باید در مسیر افزایش کیفیت خدمات گام برداریم .

دکتر آرام با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده در کمپ ها باید بر اساس موارد ذکر شده در پروتکل باشد تصریح کرد: مجوز ها بر اساس ظرفیت کمپ ها ارائه شود و تعرفه ها نیز بر همان اساس پرداخت شود و چنانچه مرکزی شرایط ارائه جامع خدمات را ندارد از ظرفیت دیگر مراکز استفاده کند.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با تاکید بر لزوم آشنایی مدیران کمپ ها و مراکز با دستورالعمل ها و آیین نامه ها گفت: تمامی قوانین شفاف و روشن است و هیچ گونه اخلال و کم کاری در جهت ارائه خدمات به فرد آسیب دیده، برای بهزیستی قابل توجیه نیست .

وی توجه، اهمیت و خدمات دهی به فرد دچار سوءمصرف مواد را فلسفه وجودی برپایی کمپ ها، مراکز و مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: بهزیستی بعنوان متولی اصلی در حوزه آسیب های اجتماعی، در وهله اول مدافع حقوق فرد آسیب دیده است .

دکتر سید سعید آرام با بیان اینکه بهزیستی همواره حامی حقوق کمپ های ترک اعتیاد بعنوان بازوان توانمند بهزیستی در جهت حل این معضل بزرگ می باشد، گفت: افرادی که از این مراکز خدمات دریافت میکنند محصول شرایط نابسامان و انواع آسیب ها هستند و حفظ کرامت انسانی ها درکنار مدیریت و حل مشکلات موجود از وظایف مهم مدیران کمپ ها است.

گفتنیست در ادامه سید محمد منفرد رییس حراست اداره کل بهزیستی به بیان موارد امنیتی و قوانین موجود پرداخت و در پایان ، جلسه پرسش و پاسخ مدیر کل بهزیستی با مدیران مراکز و کمپ ها برگزار شد.

شایان ذکر است دکتر آرام در خلال جلسه پرسش و پاسخ که با حضور علاءالدینی معاون توانمند سازی و اشتغال بهزیستیاستان برگزار شد، دستور اعطاء وام بیست میلیونی قرض الحسنه اشتغال و خدمات بیمه ای برای کمپ هایی که بر اساس پروتکل فعالیت میکنند را صادر نمود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار