رشد 13.5 درصدی میزان صادرات در طی 9 ماه سالجاری\
  • رئیس سازمان صمت مازندران در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه خبر داد:

رشد 13.5 درصدی میزان صادرات در طی 9 ماه سالجاری

  • کد خبر: 215461
  • چاپ
  • انتشار: 13 دی 1397 - 18:08

استنادنیوز؛محمدپور با اشاره به رشد ۱۳.5 درصدی میزان صادرات در طی 9 ماه سالجاری در استان،اظهار داشت: میزان صادرات استان از 300 میلیون دلار به ۳۴۰ میلیون دلار رشد یافته که این آمار ثبت شده در گمرکات استان است 

به گزارش استنادنیوز محمد محمدپورعمران ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه اظهار کرد: اگر می خواهیم در دنیای پر شتاب کنونی که تجارت جهانی روز به روز گسترده تر می شود و عرصه های مختلفی را بر روی تجار باز می کند،نام ایران بعنوان یک اقتصاد مهم وجود داشته باشد باید با نگاه علمی و رویکرد دقیق و منطقی به نقاط ضعف و قوت بنگریم.یکی از نقاط قوتی که ما داریم انگیزه جهانی شدن، انگیزه حضور در فرا مرزها و وجود کارآفرینان بی ادعا و پرتلاش است.
وی با اشاره به رشد ۱۳.5 درصدی میزان صادرات در طی 9 ماه سالجاری در استان،اظهار داشت: میزان صادرات استان از 300 میلیون دلار به ۳۴۰ میلیون دلار رشد یافته که این آمار ثبت شده در گمرکات استان است و این درحالیست که احتمال دارد ۱۰۰ میلیون دلار در عرصه مرکبات، کیوی و آبزیان ثبت نشده در آمار گمرکات استان داشته باشیم.
محمدپور گفت: طبق برنامه پیش بینی می شود میزان صادرات استان در سال آینده باید ۲۰ درصد رشد یابد و از اکنون باید پروژه ها را برای رسیدن به این هدف طراحی کنیم .
رئیس سازمان صمت مازندران با اظهار اینکه میزان صادرات استان می تواند سه برابر رشد داشته باشد، گفت: میزان صادرات مرکبات استان در سال جاری ۱۱۰۰ درصد رشد داشته است هم چنین صادرات کاغذ ۴۲ درصد، محصولات معدنی ۸۲ درصد، مواد پلاستکی ۱۳۷، سیمان 30 درصد، در نوشیدنی ها و بستنی 33 درصد رشد داشته است.
وی افزود:خانه صمت ،تشکل ها و اتحادیه صادر کنندگان باید پروژه های خود را تعریف و موانع را شناسایی کنند تا بتوانیم پروژه محور، کالا محور و بازار محور در صادرات پیش رویم و برای این منظور برنامه ریزی داشته باشیم تا به رشد صادراتی مدنظر دست یابیم.
محمدپورخواهان تثبیت و منطقی شدن قیمت ارز شد و گفت:قیمت ارز نیز باید منطقی باشد و عدم تثبیت به آن معنا است که به واردات یارانه پرداخت کرده ایم و این امر به ضرر صادرات و اشتغال و تولیدات داخلی خواهد بود.
وی گفت: آوردن ارز هدف اصلی صادرات نیست و و هدف اول صادرات اشتغال است و هدف آن این است که ما بتوانیم در سطح جهانی اشتغال حداکثری داشته باشیم و به اشتغال توجه اساسی شود.
رئیس سازمان صمت مازندران امضای قرارداد اوراسیا را فرصت طلایی برشمرد و گفت:بیش از ۵۰۰ کد تعرفه ای برای ایران و 200 کد تعرفه ای برای کشورهای اوراسیا با امضای این قرارداد در نظر گرفته می شود که به امضای همه سران رسیده است و آیین نامه و جزییات آن تا پایان سال نهایی خواهد شد تا از فرصت طلایی کشورهای همسایه برای صادرات بهره گیریم و با کاهش تعرفه ها فضای جدیدی را ایجاد کنیم.
وی در پایان اظهار کرد:می توانیم با برپایی مکان های فروش دائمی محصولات مازندران و با بازارشناسی، ظرفیت شناسی و فهم حقوقی، از صادرکنندگان حمایت کنیم تا با پشتیبان قوی در این عرصه حضور داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار