براي كاهش مصرف برق در پيك 98 / حضور استارت آپ ها در صنعت برق عملياتي مي شود\

براي كاهش مصرف برق در پيك 98 / حضور استارت آپ ها در صنعت برق عملياتي مي شود

  • کد خبر: 215481
  • چاپ
  • انتشار: 15 دی 1397 - 12:04

استنادنیوز؛ مشاور مديرعامل شركت توانير با اشاره به كاهش مصرف برق در پيك 98 ، بیان داشت:حضور استارت آپ ها در صنعت برق عملياتي مي شود.

به گزارش پايگاه خبري توانير، به منظور استفاده از توانمنديهاي شركتهاي فعال در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، براي اجراي طرح افزايش مشاركت عمومي در مديريت مصرف برق در زمانهاي اوج بار با استفاده از فناوريهاي نوين ديجيتال جلسه هم انديشي تدوين ضوابط و آيين نامه اجرايي اين طرح در محل پژوهشگاه نيرو برگزار شد.

 مهندس هادي مدقق مشاور مديرعامل شركت توانير و مجري طرح ملي فهام در اين جلسه با اشاره به امضاء سند برنامه اقدام شركت وزارت نيرو و وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات با رويكرد تحول ديجيتال گفت: استفاده از توانمنديهاي شركتهاي فعال در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در حوزه مديريت بار و پيك سايي يكي از رويكردهاي وزارت نيرو در جهت اين سند همكاري است.
وي با اشاره به اعلان عمومي برنامه هاي صنعت برق در حوزه فاوا و هوشمندسازي از سوي مهندس متولي زاده مديرعامل شركت توانير در كنفرانس اينترنت اشياء ايران اظهار داشت: شركت توانير در نظر دارد از توان شركتهاي توانمند در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات براي اجراي طرح افزايش مشاركت عمومي در مديريت مصرف برق در زمانهاي اوج بار با استفاده از فناوريهاي نوين ديجيتال استفاده كند.
مدقق افزود: در كنفرانس مذكور يك طرح به عنوان پيشنهاد اوليه از سوي شركت توانير به عنوان يكي از برنامه هاي وزارت نيرو و صنعت برق كشور در جهت مديريت بار به خصوص در تابستان 98 ارايه شد.
وي با اشاره به طرحهاي مديريت باري كه تاكنون در شركت توانير اجرايي شده است، تصريح كرد: طرحهاي مديريت بار در بخش صنعت و در بخش كشاورزي و ادارات دولتي به دليل تعداد محدودتر آنها نسبت به مشتركان خانگي و امكان ارتباط شركتهاي توزيع و برق منطقه اي با اين دسته از مشتركان با برنامه ريزيهاي صورت گرفته و همكاري خوب مشتركان در اين بخشها طي سالهاي اخير انجام شده است.
وي يادآور شد: در تابستان امسال بالغ بر 3 هزار مگاوات پيك سايي اتفاق افتاده كه در صورت عدم تحقق اين ميزان، مشكلات تابستان به مراتب بيشتر مي شد و خاموشي ها به همين نسبت افزايش مي يافت.
مجري طرح فهام با بيان اينكه در تابستان سال 98 علاوه بر مديريت بار در بخشهاي اداري، صنايع و كشاورزي، مديريت بار در بخش خانگي و تجاري را نيز در دستور كار داريم، گفت: با توجه به حجم زياد اين دسته از مشتركان قطعا ارتباط با آنها به راحتي ساير مشتركان نخواهد بود و ناگزير به استفاده از روشهاي ديگر هستيم.
وي با اشاره به اقدامات مديريت مصرفي كه طي سالهاي گذشته از سوي دفتر روابط عمومي شركت توانير، سازمان بهره وري انرژي، شركتهاي توزيع و دفاتر مديريت مصرف انجام شده است، خاطرنشان ساخت: در بحثهاي فرهنگسازي و آموزش و همچنين استفاده از ظرفيتهاي صداوسيما تاكنون اقدامات خوبي صورت گرفته اما با گسترش فناوريهاي نوين و استفاده از ابزارهاي ارتباطي ديجيتال لازم است نحوه اقدامات نيز به سمت بكارگيري اين ابزارها تغيير كند.
وي در ادامه هدف از برگزاري اين جلسه را تعامل و هم انديشي فعالان عرصه فناوري اطلاعات و ارايه پيشنهادات از سوي آنها جهت تكميل دستورالعمل و روش اجراء اين طرح عنوان كرد و گفت: مديريت اين طرح از سوي شركت توانير با همكاري گروه اينترنت اشياء در پژوهشگاه نيرو و مجريان آن نيز شركتهاي توزيع برق سراسر كشور خواهند بود.
 مدقق در پايان با بيان اينكه پيش بيني شده از طريق اين طرح 1500 مگاوات ساعت پيك سايي در بخش خانگي انجام شود، تاكيد كرد: براي تحقق اين طرح شركت توانير بودجه اي در حدود 300 ميليارد تومان درنظر گرفته و آن را به عنوان يكي از اولويت هاي صنعت برق در سالجاري دنبال مي كند.
در اين جلسه بيژن قاسمي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شركت توانير نيز با بيان اينكه مصرف ما در پيك بار تابستان با غير تابستان حدود 21 هزار مگاوات تفاوت دارد، اظهار داشت: اين مصرف كه ناشي از به مدارآمدن وسايل سرمايشي در كشور است مصرف بسيار بالايي است و معادل مصرف 3 كشور همسايه از جمله امارات، كويت و پاكستان مي شود.
وي افزود: توليد اين ميزان برق علاوه بر مصرف حدود 500 هزار مترمكعب گاز و معادل آن گازوييل، منابع متنوعي گاز دي اكسيد كربن نيز توليد مي كند كه از لحاظ زيست محيطي نيز مخرب است، لذا همه اين عوامل موجب مي شود ما به بحث مديريت مصرف در كشور به صورت جدي تر نگاه كنيم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار