2615 مورد بازرسی از مدارس استان در 3 ماهه پاییز سال‌جاری\
  • معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

2615 مورد بازرسی از مدارس استان در 3 ماهه پاییز سال‌جاری

  • کد خبر: 215520
  • چاپ
  • انتشار: 19 دی 1397 - 10:32

استنادنیوز؛نصیری ضمن تشریح فعالیت‌های این اداره در 3 ماهه پاییز سال جاری از انجام 2615 بازرسی از مدارس استان توسط بازرسان اداره کل و ادارات شهرستان ها و مناطق خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران؛ «سید حسین نصیری» گفت: نظارت مستمر و هوشمندانه با هدف اجرای دقیق قوانین و برنامه‌ها، از وظایف مهم حوزه بازرسی است که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش و نقشی که این نهاد معظم حاکمیتی در پیشرفت و توسعه پایدار دارد، فرآیند نظارت و مراقبت از عملکرد مدارس و ادارات شهرستانها و مناطق جهت ارزیابی و تطبیق آن با معیارهای تعیین شده اهمیت محوری دارد.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش مازندران با اشاره به انواع بازرسی تصریح کرد: نظارت و بازرسی به شکل‌های گوناگون محسوس و غیر محسوس اعمال می شود و می‌توان گفت بارزسی فرآیندی عقلانی برای جلوگیری از انحراف در اجرای قوانین و در نهایت بهره وری حداکثری است.

نصیری افزود: اصولاً ابزار اداره بازرسی، نظارت بر عملکرد قبل از اجراء برنامه، درحین و پس از اجراء آن و سپس انطباق اهداف و نتایج برنامه با قوانین و مقررات سازمان است. در همین راستا اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران جهت نظارت بر عملکرد شهرستان ها و مناطق سازوکار 3 گانه بازرسی را (بازرسی دوره ای، موردی، موضوعی) انجام می‌دهد.

معاون هماهنگی آموزش و پرورش استان مازندران ادامه داد: در پاییز سال جاری نیز این اقدام توسط گروه‌های بازرس انجام شده است و بازخوردهای لازم نیز جهت رفع نقص و اصلاح امور به شهرستان ها و مناطق ارسال شد.

نصیری خاطرنشان کرد: در 3 ماهه پاییز امسال جمعاً 1393 مورد بازرسی صورت گرفت که سهم اداره‌کل آموزش و پرورش استان 168 مورد بازرسی و سهم شهرستان ها و مناطق 1225 مورد بازرسی بود که از این تعداد 782 مورد بازرسی دوره ای و 316 مورد بازرسی موردی و 295 مورد بازرسی موضوعی بوده است.

وی همچنین ابراز کرد: در پاییز 2615 مدرسه مورد بازدید قرار گرفت که 1721 مدرسه دولتی روزانه، 28 مدرسه دولتی بزرگسالان، 424 مدرسه غیر دولتی بزرگسالان، 139 آموزشگاه آزاد، 196 مدارس خاص، 64 مدرسه شبانه روزی و 36 مدرسه بزرگسالان و آموزش از راه دور بودند.

معاون آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: از مجموع موارد بازرسی شده، 567 مورد به تذکر شفاهی ختم شد، 19 مورد تذکر کتبی گرفتند و یک پرونده که مربوط به مدارس غیردولتی بود به شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی احاله شد و سه مورد نیز به هیأت بدوی معرفی شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار