استانی شدن انتخابات فضای سیاسی کشور را به سمت تشنج و استحاله سوق می دهد\

استانی شدن انتخابات فضای سیاسی کشور را به سمت تشنج و استحاله سوق می دهد

  • کد خبر: 215568
  • چاپ
  • انتشار: 24 دی 1397 - 07:05

استنادنیوز؛ علی کیهانیان گفت: به نظر می‌رسد به جریان انداختن مجدد این طرح٬ تابع یک سناریویی انجام می‌شود که فضای سیاسی را به سمت تشنج و استحاله سوق دهد.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی  گفت: متولیان طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجلس نهم پیگیر موضوع بودند که در مجلس نهم مورد تاییدشورای نگهبان قرار نگرفت.

وی افزود: به نظر می‌رسد به جریان انداختن مجدد این طرح٬ تابع یک سناریویی انجام می‌شود که فضای سیاسی را به سمت تشنج و استحاله سوق دهد. این موضوع در حالی است که مقام معظم رهبری وقوع فتنه بزرگی را در ۹۸ پبش بینی نموده و هشدار های لازم را بیان کردند.

کیهانیان گفت: در اجرای این طرح علاوه بر به مخاطره افتادن جمهوریت نظام در کاهش مشارکت مردم در شهرهای کوچک و کاهش اقبال نامزدها در کسب رأی استانی علاوه بر حوزه انتخابیه خود موجب ایجاد اختلاف در نقش قبایل و قومیت‌های مختلف خواهد شد.

وی ادامه داد: تعیین کمیته کنترل هزینه های غیر متعارف خیالی خام بیش نیست چراکه مولفه های قدرت در انتخابات جابجا شده و قدرت مالی نقش اول را داشته و نامزدها مدعی خواهند شد که هزینه ها از طرف طرفداران سینه چاکشان انجام شده و ایشان نقشی نداشته اند، در نتیجه غیراز تشنج و سردرگمی حاصل دیگری نخواهد داشت .

کیهانیان با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات فضای سیاسی کشور را پلاریزه می‌کند، گفت: از همه مهمتر توزیع جمعیتی برخی از قبایل و قومیت‌هایی که در حوزه انتخابیه محدود شده و نماینده مشخصی دارند در سطح استان توزیع شده و مباحث امنیتی را به کشور تحمیل خواهند کرد.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر پیشگامان این طرح حفظ موقعیت می‌کردند و انتخابات را مثل روال دوره های قبل برگزار می‌کردند و خوش خدمتی خود را به امور حل مشکلات مردم میکردند پسندیده تر بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار