جشن تکلیف شروع عبادت و انجام تکالیف الهی است\

جشن تکلیف شروع عبادت و انجام تکالیف الهی است

  • کد خبر: 215642
  • چاپ
  • انتشار: 30 دی 1397 - 07:23

استنادنیوز؛ مدیر کل بنیاد مازندران در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان بنیاد گفت: جشن تکلیف شروع عبادت و انجام تکالیف الهی است.


 
به گزارش ایثار واحد مازندران ،مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با حضور مدیر کل بنیاد مازندران و رئیس بنیاد ساری در مرکز مشاوره شاهد و ایثارگر برگزار گردید.
هدایت مظلومی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در آئین جشن تکلیف دختران همکار بنیاد مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: دین اسلام بهترین و کاملترین دین الهی و تعالیم و آموزه های دینی ، راه سعادت و نجات بخش زندگی بشری است.
مدیر کل بنیاد مازندران (( معیارسن و بلوغ،علم و آگاهی،قدرت )) را اساسی ترین شرط لازمه جشن تکلیف دانست و عنوان کرد: با نیروی شناخت و عقل ، احکام را بدرستی یاد بگیرید و توانایی انجام تکالیف دینی را داشته باشید .
وی اهمیت و ارزش دادن به شأن فرزندان همکاران،ایجاد انگیزه و خاطره ای خوب در ذهن آنان ، ترویج فرهنگ دینی ، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ترغیب و تشویق فرزندان نسبت به مسائل شرعی و اسلامی را از اهداف مهم جشن تکلیف یاد کرد و افزود: شما عزیزان باید توحید ، عدل، نبوت، امامت و معاد را به خوبي ياد بگيريد و با احكام ديني و اسلامي ، آشنايي و آگاهي داشته باشيد.
مظلومی گفت: آنچه را که خداوند از طریق پیامبران و ائمه معصومین (ع) و قرآن کریم برای راهنمایی و هدایت ما انسانها بسوی کمال مشخص کرده ، بر اساس دستورات دین مبین اسلام از آن تعالیم الهی پیروی کنیم تا در روز قیامت نزد خداوند سربلند شویم.
مظلومی نقش مادران را در تربیت ،پرورش و آگاهی بخشی به فرزندان شان موثر دانست و اظهارداشت: به فرزندان خود مسئولیت پذیری،رفاقت، دوستی، ارزش های اخلاقی، عفت و پاکدامنی بیاموزید تا موفقیت حاصل گردد.
وی تصریح کرد: در مقابل حس کنجکاوی فرزندان خود بصورت دستوری عمل نکنیم و ارشاد و راهنمایی شما با دوستی همراه باشد.
مدیر کل بنیاد مازندران از زحمات و تلاش همسران کارکنان بنیاد (( در جهت ایجاد انگیزه خدمتگزاری شوهرانشان به خاندان مکرم شهدا و ایثارگران )) قدردانی کرد.
مظلومی برگزاری این گونه مراسم را در رشد و شکوفایی فکری فرزندان تأثیرگذار دانست و اظهارداشت: جشن تکلیف ورود به زندگی جدید و آغاز مرحله عبادت و انجام تکالیف الهی است.
این مراسم در راستای دستورالعمل برنامه های نمازی و توافق نامه نماز فیمابین بنیاد و ستاد اقامه نماز با حضور فرزندان اناث کارکنان بنیاد مازندران برگزار گردید.
در پایان این مراسم به 15 تن از دختران فرزندان همکار که در سال جاری به سن تکلیف رسیدند لوح تقدیر اهدا شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار