پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را یک سرمایه گذاری مهم فرهنگی می دانیم\
  • شهردار ساری در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی:

پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را یک سرمایه گذاری مهم فرهنگی می دانیم

  • کد خبر: 215744
  • چاپ
  • انتشار: 08 بهمن 1397 - 11:26

استنادنیوز؛مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با شهردار ساری جهت بررسی راهبردهای مشترک فرهنگی دیدار و گفتگو کرد.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، جهت بررسی راهبردهای مشترک فرهنگی با مهدی عبوری، شهردار ساری دیدار و گفتگو کرد.

ولیپور در این دیدار با تاکید بر رسالت سنگین فرهنگی که نهاد کتابخانه های عمومی بر دوش می کشد و اعتلای شاخص های فکری و اندیشه ای شهروندان را یک وظیفه برای خود می داند، اظهار داشت: شهرداران و مجموعه شهرداری ها، ثابت کرده اند کتابخانه های عمومی را عضوی از خانواده خود می دانند و همکاری های بسیار خوبی هم داشته اند اما بنا به مشکلات مختلف مالی، هر از گاهی پرداخت سهم قانونی نیم درصد کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری ها به تعویق می افتد که فعالیت های فرهنگی این نهاد را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: با شهرداری ساری همواره تعاملات خوبی داشته ایم و رویکرد شهردار محترم ساری هم بر حمایت از فعالیت های کتاب محور بوده است و امیدواریم با بهینه سازی پرداخت نیم درصد، این تعاملات با رونق بیشتری همراه شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، اختصاص یک ساختمان در بوستان ولایت به کتابخانه ویژه کودکان را یکی از تعاملات قابل اعتنای دو مجموعه دانست و گفت: امیدواریم بزودی با راه اندازی این کتابخانه، فصل جدیدی از خدمات کتابخانه ای را برای آینده سازان این شهر به ارمغان بیاوریم.

عبوری هم در این دیدار، پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را یک سرمایه گذاری مهم فرهنگی دانست و بیان داشت: کتابخانه ها از دیرباز نماد فرهنگی هر شهر محسوب می شدند و پس از انقلاب هم به این مجموعه توجه ویژه ای شد که ثمرات فراوانی هم داشته است.

شهردار ساری، اقبال جوانان به کتابخانه های عمومی را یک فرصت بزرگ برشمرد و گفت: اعتقاد داریم باید شرایط قانونی برای تمرکز این نهاد بر فعالیت های فرهنگی فارغ از دغدغه های مالی فراهم شود و مطمئنا تلاش ما بر رفع این دغدغه هست و خواهد بود.

وی در خصوص کتابخانه ویژه کودکان در بوستان ولایت ساری هم اظهار داشت: در بوستان ولایت سعی کرده ایم مجموعه بزرگ تفرحی و فرهنگی را بوجود آوریم که کتابخانه از مهمترین قسمت های این مجموعه بوده و برای ما بسیار حائز اهمیت است و مسلماً با مدیریت صحیحی که از سوی این نهاد اعمال خواهد شد، رضایت شهروندان را جلب خواهیم کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار