برای پوستی شاداب و لطیف این مواد طبیعی را استفاده کنید\

برای پوستی شاداب و لطیف این مواد طبیعی را استفاده کنید

  • کد خبر: 215753
  • چاپ
  • انتشار: 09 بهمن 1397 - 07:44

استنادنیوز؛ زنان در سراسر جهان برای قرن ها از مواد طبیعی مراقبت از پوست استفاده کرده اند و با پوست‌های خوبی که داشته‌اند اثرگذاری خوب این مواد طبیعی را نشان داده‌اند.

مواد شیمیایی موجود در محصولات زیبایی می توانند در کل چرخه زندگی خود، از تولید و مصرف توسط مصرف کنندگان گرفته، تا روش های دفع آنها و تاثیر منفی آن بر محیط زیست، آسیب رسان باشند. خبر خوب این است که هنوز هم بسیاری از روش های طبیعی برای زیباتر شدن پوست شما – و حتی مو، دندان یا ناخن هایتان وجود دارد و هیچ نیازی هم نیست که محصولات تجاری گران‌قیمت و زیان آور بخرید.

زنان در سراسر جهان برای قرن ها از مواد طبیعی مراقبت از پوست استفاده کرده اند و با پوست‌های خوبی که داشته‌اند اثرگذاری خوب این مواد طبیعی را نشان داده‌اند.
در حال حاضر محصولات طبیعی مراقبت از پوست بیشتری وجود دارد، و لیست طولانی از مزایای بیش از حد عالی آنها برای پوست ممکن است به نظر شما شگفت انگیز باشد. هنگامی که شما به طور منظم از محصولات طبیعی پوست استفاده می کنید، نه تنها زیبایی پوست خود را، بلکه جذب آنتی اکسیدان ها، افزایش مقاومت UV پوست خود، و تحریک پذیری سیستم ایمنی بدن خود را هم افزایش داده‌اید.

استفاده از مواد غذایی پردازش نشده روی پوستتان، که خیلی از آنها را حتما شما در آشپزخانه خود دارید و جز مواد اولیه پخت غذای‌تان از آنها استفاده می‌کنید، باعث می‌شود که پوست‌تان را بیشتر دوست داشته باشید، حتی اگر پوستی حساس داشته باشید و در گذشته برای پاکسازی آن با مشکلاتی مواجه بوده باشید.
با استفاده از این ۱۰ محصول طبیعی مراقبت از پوست ، شروع به بازسازی و زیبایی پوست خود کنید:

روغن نارگیل
یکی از محصولات متنوع پوست (و مواد غذایی) روغن نارگیل است. مزایای روغن پوست نارگیل عبارتند از: تقویت بافت‌های زیرین پوست، از بین بردن سلول‌های مرده پوست، محافظت از پوست در مقابل آفتاب سوختگی. روغن نارگیل حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی است. تحقیقات نشان می‌دهد این روفن آن‌قدر قوی است که می‌تواند با بیماری‌های مزمن مقابله کند و مانع ایجاد التهابات پوستی همانند درماتیت آتوپیک شود.
از روغن نارگیل هم برای پوست و هم برای موهایتان استفاده کنید. این روغن برای تمیز کردن، مرطوب کردن، پاک کردن آرایش، التیام یافتن زخم‌ها کاربرد دارد. استفاده داخلی روغن نارگیل برای ظاهر شما نیز سودمند است. این روغن شامل خواص ضد باکتری و ضد التهابی است، به علاوه دارای مقدار زیادی چربی های سالم است که به تغذیه روده کمک می کند و عملکرد سیستم ایمنی را بهتر می کند.
پوست سالم درسن مانند هر ارگان دیگری در بدن شماست. پوست به طور مداوم نیاز به اکسیژن و مواد مغذی دارد که به سلول‌ها آورده شوند، و سموم باید از روی آن تمیز شوند. بنابراین، روغن نارگیل به عملکرد هورمونی و گوارشی کمک می‌کند این برای سلامتی مطلوب پوست ضروری است.

روغن درخت چای
درخت چای (Melaleuca alternifolia) برای صدها سال در استرالیا به منظور مبارزه با شکستگی، قرمزی و التهاب روی پوست استفاده شده است. در حالی که بسیاری از مردم به شدت به داروهای معمول آکنه مانند اسید واکنش نشان می دهند، روغن های چای معمولا به خوبی تحمل می شوند و درصورتی که با یک روغن حامل دیگر ترکیب شود و به طور مستقیم روی پوست اعمال شود با عوارض جانبی کمی همراه هستند. استفاده از روغن درخت چای شامل استفاده از آنتی اکسیدان های طبیعی، ضد باکتری، ضد میکروبی و ضد قارچی می شود – ترکیبات بیولوژیکی این روغن آن را یکی از اساسی ترین و متنوع ترین و محبوب ترین اسانس های مراقبت طبیعی از پوست تبدیل کرده است.
روغن‌های فرار اینچای از حدود ۲۳۰ گونه مختلف گیاهی بدست می‌آید که تقریبا همه آنها بومی استرالیا هستند. مواد اولیه این روغن باعث کاهش باکتری‌های مضر می‌شود. تحقیقات بیش از ۱۰۰ مولکول شیمیایی مختلف و هیدروکربنهای فرار را در این روغن مشاهده کرده اند که معطر هستند و قادرند از طریق هوا، منافذ پوست و غشاهای موکوسی عبور کنند فواید بهبود بخشی داشته باشند. به همین دلیل استفاده از این روغن یکی از بهترین شیوه‌های درمان‌ خانگی برای از بین بردن آکنه به شمار می‌رود.

سرکه سیب
سرکه سیب یک محصول طبیعی فوق‌العاده عالی همه کاره و ارزان قیمت مرافبت از پوست به شمار می‌رود. فواید سرکه سیب عبارت است از: کمک به کشتن پاتوژن ها (مانند باکتری ها)، پاک کردن مشکلات پوستی ناشی از مسمومیت های روده، تمیز کردن پوست، کمک به توقف آکنه و همچنین ارائه خواص ضد قارچی. استفاده از سرکه سیب برای مشکلات پوستی به زمان بقراط (۴۶۰-۳۷۷ قبل از میلاد) برمی‌گردد. بقراط به عنوان “پدر پزشکی مدرن” معتقد به استفاده از سرکه سیب ضد قارچی و عسل خام برای تمیز کردن پوست و درمان زخم پوست بود.
این سرکه همچنین دارای اسید استیک بسیار سودمند و برخی از ویتامین های مفید مانند پتاسیم و منیزیم است که آن را به یک عامل سم زدایی تبدیل می‌کند، عملکرد کبد را بهبود می بخشد و باکتری ها را در روده متعادل می کند.

عسل خام
عسل خام یکی از بهترین منابع طبیعی مواد مغذی، آنزیم ها، ویتامین ها و اسیدهای تقویت کننده پوست است. مزایای عسل خام عبارتند از: کاهش میزان شکستگی، ارائه خواص مرطوب کننده، داشتن خواص ضد عفونی کننده، تسریع بهبودی زخم، مبارزه با آلرژی و بثورات، و کمک به کاهش زخم. عسل خام بر خلاف اکثر عسل‌های موجود در فروشگاه های مواد غذایی حرارت ندیده، بدون پردازش و غیر پاستوریزه است. بنابراین، این عسل خام می تواند تمام مواد مغذی خود را حفظ دهد، زیرا با پردازش از بین نرفته است.
عسل به عنوان یک ضدعفونی کننده، برای پانسمان زخم‌ها و سوختگی‌ها بسیار مناسب است. همچنین در درمان مشکلات عفونت باکتریایی، شوره سر، درماتیت پوشک، پسوریازیس کاربرد دارد.
عسل همچنین یک محصول طبیعی مراقبت از پوست خانگی عالی برای درمان آکنه است زیرا می توان از آن در پاک کننده های صورت حتی در انواع پوست حساس استفاده کرد. نیمی از قاشق چای خوری عسل را بین دستها گرم کنید و به آرامی روی صورت بمالید، پس از ۱۰ دقیقه آن را باآب گرم بشویید و خشک کنید.

نمک در یایی
نمک دریایی دارای میزان بسیار زیادی مواد معدنی و مواد مغذی مثل منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم که از آب دریا جذب کرده است، می‌باشد. بسیاری از این مواد معدنی همانهایی هستند که در سلول های پوستی ما یافت می شوند و به همین دلیل است که نمک دریایی واقعی می تواند به تعادل، حفاظت و بازسازی پوست کمک کند.
برای درست کردن ماسک‌های صورت خانگی، تونر و اسکراب با سایر مواد تقویت کننده پوست مانند روغن نارگیل، اسانس اسطوخودوس و عسل خام، از نمک دریایی واقعی هیمالیا یا سلتیک استفاده کنید. این نوع نمک شامل خواص ضد التهابی برای تسکین پوست و ایجاد آرامش آن است، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و کمک به حفظ سطح رطوبت پوست می‌کند.
دو قاشق چای خوری نمک دریایی را با چهار قاشق چای خوری عسل خام مخلوط کنید و یک اسکراب خانگی درست کنید، این ترکیب را به آرامی روی پوست‌تان بمالید و آن را تمیز کنید. اجازه دهید این ترکیب ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و بعد آن را بشویید.

آووکادو
آووکادو یک میوه چربی‌ساز و بسیار مرطوب کننده است. این میوه حاوی ویتامین‌های A، D و E است که قادر به نفوذ به پوست هستند. این میوه باعث بهبودی پوست آفتاب سوخته می‌شود، می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و لکه های پوستی را درمان ‌میکند. همچنین برای کاهش التهاب پوست در صورت لزوم به کار می رود.
ماسک صورت خانگی آووکادو را با یک آووکادوی تازه ترکیب شده با روغن‌های مثل عسل ترکیب کنید و به پوستتان حس تازگی ببخشید.

اسانس لیمو
اسانس لیمو به دلیل دارا بودن ترکیبات قوی آنتی باکتریایی قادر به کاهش فشار حتی باکتری های مرگبار هستند. می توان از اسانس لیمو برای کاهش آکنه های ناشی از سطح بالای باکتری های موجود در منافذ پوست استفاده کرد. اسانس لیمو همچنین برای محو کردن زخم‌ها و لکه‌های پوستی مفید است، از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند، پوست را روشن‌تر می‌کند، مشکل پوست‌های چرب را برطرف می‌کند و با چروک شدن پوست مبارزه می‌کند. اسانس روغن لیمو یکی از پرکاربردترین اسانس‌های در دسترس است. از این اسانس می توان در سفید کننده دندان، شوینده خوشبو کننده لباس، کرم سلولیت، شوینده صورت و پاک کننده خانگی استفاده کرد.
این اسانس را با روغن‌های دیگری مثل روغن جوجوبا مخلوط کنید و بر روی قسمت‌های از پوسستان که مشکلی وجود دارد بمالید و ماساژ دهید. همچنین از این اسانس برای درخشش موهایتان هم می توانید استفاده کنید.

روغن آرگان
این گیاه بومی مراکش است و قرن‌هاست که از این گیاه و روغن آن در آنجا استفاده می‌شود. روغن آرگان خاصیت درمانی دارد زیرا غنی از ویتامین A و ویتامین E، آنتی اکسیدان های مختلف، اسید های چرب امگا ۶ و اسید لینولئیک است. آرگان نه تنها برای مرطوب کردن پوست مناسب است، بلکه باعث افزایش درخشندگی و سلامت موی شما می شود.
دو بار در روز، مقداری روغن آرگان را به طور مستقیم بر روی پوست خود بمالید. این روغن به برطرف شدن مشکلاتی مانند آکنه، نیش حشرات، اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند و به پوست شما احساس جوانی می‌بخشد.
روغن جوجوبا
روغن جوجوبا یکی از رایج ترین روغن های مرطوب کننده است و می تواند به روند بهبودی سوختگی، زخم، جراحت، درماتیت، پسوریازیس آکنه و چین و چروک کمک کند. این روغن بومی جنوب امریکا و مکزیک است و در آنجا سالهاست از این روغن برای درمان های آکنه، پسوریازیس، آفتاب سوختگی و پوست ‌های خشک استفاده می شود. همچنین از این روغن برای جلوگیری از کچل شدن استفاده می‌شده زیرا جوجوبا باعث افزایش رشد مو می‌شود و فولیکول‌های مو را از بین می‌برد.
ساختار شیمیایی روغن جوجوبا بسیار منحصربه فرد است. این روغن یک موم غیر اشباع شده است. به عنوان یک موم، روغن جوجوبا برای حفاظت از پوست بسیار مفید استرطوبت پوست را کنترل می‌‌کند و پوست و مو را ترمیم می‌کند.

روغن بادام
احتمالا شما در مورد مزایای تغذیه بادام اطلاعات زیادی داشته دارید، اما شاید امکان استفاده از روغن بادام روی پوست‌، برای‌تان موضوع تازه‌ای باشد. روغن بادام نه تنها بویی عالی دارد، بلکه دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد عفونی کننده است. روغن بادام، یک روغن عالی برای رفع آکنه و خشکی پوست است. همچنین به راحتی با رایحه های مختلف مخلوط می شود، بنابراین از آن در شستشو، درست کردن ماسک یا لوسیون خانگی خود استفاده کنید



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار