تجلیل از مدیرکل آموزش و پرورش مازندران\
  • با حضور مدیر «موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور» صورت گرفت:

تجلیل از مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

  • کد خبر: 215758
  • چاپ
  • انتشار: 09 بهمن 1397 - 11:36

استنادنیوز؛با حضورحجت الاسلام موحدی نژاد مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور، از مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تجلیل شد.

مازندران حجت الاسلام موحدی نژاداز شیعه به‌عنوان منبع «خیرکثیر» یاد کرد و گفت: نقش اهل بیت از لحاظ مادی و معنوی موجب طی مدارج بالا و والا می‌باشد و برکات فراوانی را نصیب انسان می‌کند.

وی در ادامه با بیان سه برنامه مهم این موسسه شامل تبلیغ ارزش‌های دینی و باورهای مذهبی برای جوانان و نوجوانان، برگزاری دوره‌های آموزشی مخصوص طلاب و برگزاری مسابقه «درس‌هایی از قرآن»، خاطر نشان کرد: برنامه اخیر، سابقه‌ای 27 ساله دارد که مخاطبان را با معارف قرآنی و پندهای اخلاقی و تربیتی آشنا می‌کند.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور تقویت ارتباط خانواده، مدرسه و تلویزیون را از دستاوردهای مهم این برنامه برشمرد و خواستار مشارکت بیشتر آحاد مردم و بهره‌گیری افزون‌تراز مضامین قرآنیِ این طرح شد.

وی همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فرهنگ قرآنی به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌ها، به تبیین نقش برنامه «درس‌هایی از قرآن» در تربیت قرآنی و افزایش مفاهیم ارزشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: دانش‌آموزان برای رسیدن به سعادت، نیاز به دو بال «علم‌آموزی» و «تربیت دینی» دارند تا در آینده در پیش‌بردِ اهداف جامعه، نقش‌آفرینی کنند.
•خانواده‌ها با آموزش‌های دینیِ مدارس، هماهنگ باشند

عسکری نیکزاد مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های گوناگون آموزش و پرورش استان در تربیت دینی و قرآنی دانش‌آموزان، از «خانواده» به‌عنوان کانونِ اثرگذار در رسیدن به «حیات طیّبه» یاد کرد و گفت: دانش‌آموزان در مدارس با مفاهیم ارزشی و باورهای تربیتی آشنا می‌شوند و به همین دلیل ضروری است خانواده‌ها نیز با آموزش‌های دینیِ مدارس، هماهنگ باشند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مازندران با سرمایه عظیم نیروی انسانی و تمام امکانات در خدمت برنامه‌های این موسسه است تا بتواند آموزه‌های قرآنی را به بهترین نحو اشاعه دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن قدردانی از حجت الاسلام قرائتی در به‌کارگیری شیوه‌های نوین انتقال مفاهیم قرآنی، بر آمادگی کامل دستگاه تعلیم و تربیت استان برای تقویت انس و الفت دانش‌آموزان و فرهنگیان با این «کتاب انسان‌ساز» تاکید کرد و گفت: حدود هشتاد هزار دانش‌آموز مازندرانی به‌صورت هفتگی برنامه‌ «درس‌هایی از قرآن» را پیگیری می‌کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر، از عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش تجلیل به‌عمل آمد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار