آسیب‌های جنسی مهمترین زخم روانی برای فرزندان\
  • معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران در جلسه آموزشی پیشگیری از کودک آزاری تاکید کرد:

آسیب‌های جنسی مهمترین زخم روانی برای فرزندان

  • کد خبر: 215760
  • چاپ
  • انتشار: 09 بهمن 1397 - 12:53

استنادنیوز؛معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مازندران افزود: اگر کودک در زمان نامناسب ازطریق دوستان ویا از طریق فضای مجازی با مسائل جنسی آشنا شود با مشکلات عدیده ای در دوران نوجوانی درگیر خواهد شد که قابل جبران نیست

حسین زاده یکی از مهمترین ارکان هویت هرانسان را هویت جنسی عنوان کرد و گفت: برخی از انسانها به غلط تصور می کنند که نیاز نیست به کودک آموزش داده شود تا اندام‌های خصوصی خودرا بشناسد ویا اینکه کودک به مرور زمان مسائل جنسی را می‌فهمد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مازندران افزود: اگر کودک در زمان نامناسب ازطریق دوستان ویا از طریق فضای مجازی با مسائل جنسی آشنا شود با مشکلات عدیده ای در دوران نوجوانی درگیر خواهد شد که قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه امروزه فاصله بین فضای مجازی وحقیقی زندگی بسیار زیاد است تصریح کرد: اگر فرزندان ما در فضای حقیقی زندگی، درست تربیت نشوند از طریق فضای مجازی آموزش غلط میبینند.
حسین زاده ارتباط موثر والدین با فرزندان را شرط اول سلامت روان برای فرزندان عنوان و خاطرنشان کرد: این ارتباط باید درکودکی شکل بگیرد ودر نوجوانی بااحترام ارائه گردد تا با پدرومادر ارتباط عاطفی توام با احترام برقرارگردد .

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مازندران با تاکید بر نقش والدین در سعادت و آینده فرزندان گفت: ضروریست مسائل جنسی در تمام دوران زندگی از پیش دبستانی تا سالمندی آموزش داده شود چراکه تربیت جنسی به سن خاصی مرتبط نییست بلکه دردوره های مختلف زندگی تعاریف متفاوتی دارد.


حسین زاده با تاکید بر اینکه آسیب‌های جنسی مهمترین زخم روانی رابرای فرزندان ایجاد می‌کند افزود: امروزه علاقه کودکان به اطلاعات جنسی زیاد شده و بسیاری از والدین با پنهان کاری اطلاعات غلط به فرزندان می دهند در صورتیکه بچه ها اطلاعات رااز ماهواره و شبکه های مجازی به راحتی دریافت می‌کنند. لذا بهتر است باکودکان صادق باشید تا انها نیز به شما اعتماد کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار