آغاز عملیات اجرایی لایروبی چهار هزار هکتار از آببندان‌های مازندران\

آغاز عملیات اجرایی لایروبی چهار هزار هکتار از آببندان‌های مازندران

  • کد خبر: 215762
  • چاپ
  • انتشار: 09 بهمن 1397 - 13:11

استنادنیوز؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: لایروبی آببندان ها برای مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه اجرای این طرح‌ها سبب تداوم و پایداری در تولیدات کشاورزی می‌شود.

عزیزاله شهیدی فر در جلسه هماهنگی اجرای پروژه لایروبی آببندان‌ها با بیان اینکه حمایت و ساماندهی آببندان ها در مازندران به اندازه تجهیز و نوسازی در شالیزارها اهمیت دارد، گفت: لایروبی آببندان ها در مازندران باید در ماه های مرداد، شهریور، مهر و آبان انجام شود تا در فصل زمستان آبگیری انجام شود.

وی شفافیت مالی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: حجم کار نباید ما را از شفافیت در اجرای طرح‌ها غافل کند و مباحث مالی آن باید روشن و شفاف باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با حساسیت بالایی بحث لایروبی آببندان‌ها را در استان دنبال می‌کنم و همه طرح‌های آببندان‌ها را به دقت مورد پایش و بازدید قرار می‌دهم.

این مسؤول بیان کرد: لایروبی آببندان‌ها برای مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه اجرای این طرح‌ها سبب تداوم و پایداری در تولیدات کشاورزی استان می‌شود.

شهیدی‌فر اظهار کرد: آببندان‌های موجود در استان بیشتر از سدهای استان ذخیره آبی دارند به گونه ای که امسال دو برابر بیشتر از سدها شاهد ذخیره آبی بودیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم به برنامه اجرای طرح‌های آبگیری آببندان‌ها برسیم مشکلی در کشت برنج، پرورش ماهی، گردشگری و کشت دوم نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز عملیات اجرایی چهار هزار هکتار از آببندان‌های مازندران خبر داد.

مجری طرح آببندان‌های شمال کشور در این نشست ادامه داد: از تیرماه طرح احیا و لایروبی آببندان‌ها در مازندران آغاز خواهد شد که با اجرای این طرح به تامین آب زراعی، پرورش ماهی و گردشگری که از اهداف اصلی اجرای آببندان‌هاست دست خواهیم یافت.

بخشنده گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی، فصل کاری در استان‌های شمالی بسیار محدود است و به همین دلیل برنامه‌ریزی از مهمترین اصول در اجرای کار است.

وی اظهار کرد: مازندران دارای بیشترین تعداد آببندان و بالاترین حجم ذخیره سازی است و این استان از اهمیت بالایی در اجرای طرح آببندان‌ها برخوردار است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار