توجه به ایثار و شهادت و معرفی آن به نسل های امروزی یک نیاز اساسی است\

توجه به ایثار و شهادت و معرفی آن به نسل های امروزی یک نیاز اساسی است

  • کد خبر: 215765
  • چاپ
  • انتشار: 29 آبان 1397 - 10:16

جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه دست اندرکاران وظیفه مهمی را بر عهده دارند.

عباس نیا روابط عمومی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران؛ دوران هشت ساله دفاع مقدس مشعلی است که همیشه فروزان است و نیازهای فکری و معنوی نسل فعلی و نسل های بعدی را تأمین می کند و تنها لازم است رشادت ها و از خودگذشتگی های رزمندگان در این جنگ تحمیلی به نسل های جدید معرفی شود.

روی آوری به فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بستر معنویت تحقق می یابد و این فرهنگ بدون در نظر گرفتن عنصر ایمان و تقوا راه به بی راهه خواهد برد. بنابراین فرهنگ ایثار و شهادت زاییده و متاثر از رشادت ها و فضایل اخلاقی و معنوی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

امروزه با بحرانی عظیم تحت عنوان بحران ارزشها در دنیا مواجه هستیم. بحرانی که بواسطه دور ماندن از ارزش های بشری، الهی و دینی پدید آمده است. به همین دلیل یکی از دغدغه های مهم، ترویج ارزش های انسانی در عرصه دنیای کنونی می باشد. یکی از ارزش های مهم بشری که از دیر باز مورد توجه ادیان و ملل مختلف قرار گرفته است، ایثار و شهادت می باشد. این موضوع در سطح وسیع در ادبیات و تاریخ و فرهنگ ما دیده می شود و دفاع مقدس با بروز جنگ تحمیلی از سوی دشمنان اسلام، منجر به رواج مفاهیم ارزشی از قبیل فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم بویژه نوجوانان و جوانان شد.

یکی از ویژگی های بارز و منحصر بفرد انقلاب اسلامی در بعد معنوی و فرهنگی که موجب بالندگی انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا گردید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود. امید است با عنایات پروردگار هر روز شاهد بالندگی و ثمرات روزافزون آن باشیم.

فرهنگ ایثار، مجموعه ای از افکار، اعتقادات، باورها، ارزش ها، پسندها، علایق، دلبستگی ها، روابط، عرف و عاداتی است که در جریان انقلاب و با توجه به پیشینه دینی ملت بارور شد. در دوران دفاع مقدس تجلی یافت.

تداوم فرهنگ ایثار در شکل مطلوب آن مستلزم این است که مسئولین و نسل امروزی به حماسه های ایثارگران بی تفاوت نباشند و با پاسداشت این فرهنگ، انگیزه و میل به ایثارگری را روزبه روز در جامعه تقویت نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار