اوقات فراغت دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی بهترین فرصت برای فراگیری مهارت‌های کارآفرینی\
  • معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد:

اوقات فراغت دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی بهترین فرصت برای فراگیری مهارت‌های کارآفرینی

  • کد خبر: 215768
  • چاپ
  • انتشار: 11 بهمن 1397 - 12:10

اسفندیار نظری با تأکید بر ضرورت توجه به مهارت‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی، گفت:اوقات فراغت دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی بهترین فرصت برای فراگیری مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی است

«اسفندیار نظری» در گردهمایی آموزشی سرپرستان شب مدارس شبانه‌روزی استان مازندران که صبح امروز در بابل برگزار شد، اظهار کرد: شایستگی ها مجموعه ای از دانش، مهارت ها، تجارب، و توانمندی های مرتبط است که الگویی از شخصیت و شغل فرد معرفی می کند.

وی با بیان اینکه سرپرستان شب باید دارای ویژگی‌ها و مهارت‌های ارتباطی قوی باشند، افزود: آنها باید به نحوه واکنش افراد توجه داشته باشند و آنچه به آنها در انجام صحیح وظایف‌شان کمک می‌کند شایستگی‌ها و مهارت‌های آنان است. سرپرستان شب در این وظیفه خطیر باید بتوانند از دانش، آگاهی، مهارت‌ها، قابلیت‌ها، توانایی‌ها، ویژگی‌های شخصی و اطلاعات تخصصی بهره‌گیری کنند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران، کارِ سرپرستان شب را مکمل کار مدیران مدارس شبانه‌روزی دانسته و تصریح کرد: سرپرستان شب باید فضای آرام در مدارس ایجاد کنند، زمان فعالیت‌های دانش‌آموزان را تنظیم کنند، بر روی برنامه‌ها متمرکز شوند، متانت داشته باشند، ارتباط صحیح و مناسب با دانش‌آموزان برقرار کنند، و دارای جاذبه و اخلاق خوش باشند.

نظری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی افراد باجاذبه، خاطرنشان کرد: افراد باجاذبه از شجاعت بیشتری نسبت به دیگر افراد برخوردار هستند، قدرت حل اختلافات و مدیریت شرایط بحرانی را دارند، تمرکز بیشتری بر روی اولویت‌ها دارند، و دارای تمرکز و اعتماد به نفس کافی هستند که ما از سرپرستان شب انتظار داریم دارای چنین ویژگی‌هایی باشند.

این مسئول با تأکید بر ضرورت توجه به مهارت‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی، گفت: اوقات فراغت دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی بهترین فرصت برای فراگیری مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی است. باید دانش آموزان مدارس شبانه را به ایده یابی، خلاقیت، کارآفرینی، و فراگیری مهارت‌های کسب و کار تشویق کرده و فرصت فراغت در این مدارس را از دست ندهیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سرپرستان شب باید بدانند که خوابگاه یک بستر تربیتی است، عنوان کرد: خوابگاه یک کلاس درس نیست بلکه بستری است که دانش‌آموزان در آن زندگی را می آموزند. از این رو باید فرصت انتخاب، شادی کردن، مهارت تفکر، گفتگو، تحمل همنوع، و مهارت‌های کسب و کار را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی با اشاره به برخی وظایف مهم سرپرستان شب گفت: نظارت بر انجام امور تربیتی، آموزشی و فوق برنامه، نظارت بر امور مدرسه از لحاظ انطباق با رفتار دینی و هنجاری، نظم‌پذیری و ایجاد روش‌های مناسب و مسئولانه در رفتار، نظارت بر سالن‌های غذاخوری و مسائل بهداشتی، نظارت بر اجرای برنامه درسی تعیین شده، نظارت مستمر بر خوابگاه، رسیدگی به حضور و غیاب دانش‌آموزان، و نظارت بر نظافت وسایل و بهداشت فردی و همچنین امنیت دانش‌آموزان از جمله وظایف سرپرستان شب است



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار