آشنایی بیشتر نسل کودک و نوجوان با انقلاب اسلامی از رسالت های مهم آموزش و پرورش\
  • مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جشن 40 سالگی انقلاب اظهار کرد؛

آشنایی بیشتر نسل کودک و نوجوان با انقلاب اسلامی از رسالت های مهم آموزش و پرورش

  • کد خبر: 215782
  • چاپ
  • انتشار: 13 بهمن 1397 - 12:38

عسگری نیکزاد گفت:ما در آموزش و پرورش با این رسالت مهم مواجه هستیم که بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر نسل کودک و نوجوان را با انقلاب اسلامی آشنا سازیم

«عسکری نیکزاد» در مراسم جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی و نواختن زنگ به همین مناسبت که صبح امروز در دبیرستان دخترانه حضرت زینب (س) ساری برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب ما از معدود انقلاب هایی در سطح جهان بود که در تمامی بخش‌ها از‌جمله فرهنگی و اجتماعی رخ داد.

وی با اشاره به تاریخچه و ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران، افزود: اساس انقلاب اسلامی از اواخر دوره مشروطه آغاز شد که علمای شیعه به طور آشکار به جنبش‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و مردم را آگاه ساختند. این روند ادامه پیدا کرده و در دهه‌های 40 و 50 خورشیدی امام خمینی (ره) اسلام را به شکل واقعی به مردم ایران معرفی کرده و موجب آگاهی ملت ایران شد.

این مسئول ادامه داد: آگاه شدن مردم ایران نسبت به اسلامی واقعی و آنچه در جامعه و اطرافشان می‌گذشت موجب شد خیزش عظیم ملت ایران با الهام گرفتن از شعارهای اصیل نهضت اسلامی از جمله استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به وقوع پیوسته و در حالی که رژیم شاه به گروه‌های سیاسی مبارز فشار می‌آورد، تنها فرصت مردم ایران وجود مبارک و راه حضرت امام بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: با حضور پرشور مردم، امام توانست انقلابی ایجاد کند که مردم سال‌های سال آرزویش را داشتند. امروز نیز به لطف خدا پس از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی و بلوغ کامل آن، مردم و تمامی نسل‌ها متعهدانه پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند تا آن‌را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل گردانند.

نیکزاد با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز ایران اسلامی همچون نسل‌های گذشته به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب پای‌بند هستند، خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز با اتفاقاتی که در این 4 دهه در جهت رشد و اعتلای ایران اسلامی افتاده آگاه است و ما در آموزش و پرورش با این رسالت مهم مواجه هستیم که بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر نسل کودک و نوجوان را با انقلاب اسلامی آشنا سازیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم برش کیک 40 سالگی انقلاب اسلامی توسط استاندار مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و دانش آموز برگزیده شورای دانش آموزی انجام شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار