بهره مندی ۳۶ خانواده نیازمند بهشهری از عواید موقوفات\

بهره مندی ۳۶ خانواده نیازمند بهشهری از عواید موقوفات

  • کد خبر: 215792
  • چاپ
  • انتشار: 14 بهمن 1397 - 10:51

استنادنیوز؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همزمان با دهه فجر و در راستای اجرای امینانه نیت واقف ۳۶ خانواده نیازمند بهشهری از عواید موقوفات سید کریم رستمکلایی به‌صورت نقدی و غیرنقدی بهره‌مند شدند

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر و در راستای اجرای امینانه نیت واقف و طرح پیوند آسمانی از محل موقوفه سید کریم رستمکلایی ۱۰ قلم کالا و مبالغ نقدی با حضور فرماندار، امام جمعه بهشهر و مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به ۳۵ خانواده بی‌بضاعت و دو زوج جوان بهشهری اهدا شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این آیین اجرای امینانه نیت واقف را وظیفه اوقاف شرعی و قانونیاوقاف دانست و گفت: تمامی عواید موقوفات طبق نظر واقف که در وقف‌نامه ذکر شده است در همان شهرستان هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلامابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه موقوفات می‌توانند بهترین خدمت را به جامعه بشریت و دین کنند، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در راستای اجرای امینانه نیت واقف به بیمارستان‌های استان، مدارس، دانشگاه‌ها، طرح‌های علمیو پژوهشی، نیازمندان، ایتام، زوج‌های جوان، دانش‌آموزان و... چندین میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی شده است که همه اینها به برکت وقف و موقوفات است.

ویتصریح کرد: اوقاف مازندران از محل اجرای نیت موقوفه محمدباقر تاجر ساروی برای بیمارستان امام ساری چندین دستگاه برای کودکان نارس، چندین دستگاه مختلف برای اتاق عمل، دستگاه بیهوشی، آمبولانس، دستگاه سی‌تی‌اسکن و... خریداری کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: از محل اجرای نیت واقف و در راستای اجرای طرح پیوند آسمانی، طرح مهر تحصیلی و طرح‌های مختلف دیگر به دانش‌آموزان نیازمند، خانواده‌های بی‌بضاعت، زوج‌های جوان در شهرستان بهشهر کمک‌های نقدی و غیرنقدی مانند لوازم التحریر، جهیزیه و... شده است.

حیدریبا اشاره به اینکه اجرای نیت موقوفات از محل عواید موقوفه انجام می‌شود و مردم و مستاجران وقف در ثواب آن شریک هستند، خاطرنشان کرد: اگر همه مردم حقو حقوق موقوفات را به موقع پرداخت کنند بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، درمانی، تحصیلی، علمی و... برطرف می‌شود.

*افتتاح ساختمان موقوفه پیرحلب بهشهر

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، ساختمان تجاری و مسکونی موقوفه پیرحلب شهرستان بهشهر به مساحت ۷۱۴ متر مربع و در سه طبقه باحضور حجت‌الاسلام جباری امام جمعه بهشهر و حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقافو امور خیریه مازندران افتتاح شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار