پیش بینی وضعیت آب و هوای مازندران در تعطیلات پیش رو از 16 تا 22 بهمن\

پیش بینی وضعیت آب و هوای مازندران در تعطیلات پیش رو از 16 تا 22 بهمن

  • کد خبر: 215812
  • چاپ
  • انتشار: 15 بهمن 1397 - 10:32

در هفته آینده 2 روز تعطیل داریم که با الصاق آن به تعطیلات آخر هفته فرصت مناسبی برای مسافرت فراهم است، برای یک سفر خوب باید از وضعیت آب و هوایی مقصد مطلع بود

به گزارش استناد نیوز، با توجه به تعطیلی روزهای شنبه 20 و دوشنبه 22 بهمن و همچنین تعطیلات پایان هفته، فرصتی مناسب برای سفری 5 روزه محیا است، یکی از مقاصد اصلی برای مسافرت در چنین فرصت هایی شمال کشور و استان زیبا و سرسبز مازندران است. بنابراین اطلاع از وضعیت آب و هوایی استان مازندران در این روزها برای بسیاری حائز اهمیت است که در ادامه به آن می پردازیم.

بر اساس پیش بینی کارشناسان و بررسی نقشه های هواشناسی آسمان استان مازندران پس از 3 روز کمی آرام خواهد گرفت! سامانه بارشی که از روز جمعه وارد غرب استان شده بود و بارش های مداومی را در پی داشت از امشب از غرب استان و به تدریج تا فردا صبح 16 بهمن از استان خارج خواهد شد و آسمان نیمه ابری شده و افزایش دما را احساس خواهیم کرد.

برای روز چهارشنبه 17 بهمن ماه نیز آسمان در بیشتر ساعات نیمه ابری پیش بینی شده است و دمای هوا نیز در گرمترین ساعات 16 درجه سانتیگراد احساس خواهد شد.

 در پنجشنبه 18 بهمن نیز آسمان استان از غرب تا شرق غالبا آفتابی خواهد بود و نا آرامی جوی نخواهیم داشت، در این روز افزایش دمای چشمگیری اتفاق می افتد بطوری که در مرکز و شرق مازندران دما به 20 درجه سانتی گراد هم خواهد رسید که برای یک روز وسط زمستان دمای بالایی است!

آسمان استان روز جمعه 19 بهمن به تدریج از غرب با افزایش ابر همراه خواهد بود و در ساعات روز آسمان غالبا ابری می شود، این سامانه ای که هوای استان را کمی تحت تاثیر قرار خواهد داد فعالیت خود را در ساعات پایانی جمعه در مناطق غربی استان به صورت نم باران آغاز خواهد کرد که چشم گیر نیست.

برای روز شنبه 20 بهمن پیش بینی می شود آسمان مازندران نیمه ابری و آفتابی باشد و دمای هوا کاهش خواهد یافت. اما در ساعت شب سامانه بارشی جدیدی باز هم از غرب مازندران وارد می شود که به تدریج سراسر استان را فرا خواهد گرفت. این سامانه بارشی در ساعات پایانه شنبه در چالوس و رامسر و تنکابن و... مقداری خواهد بارید.

اما نقشه های هواشناسی نشان می دهد سامان بارشی ای که از شنبه وارد استان شده روز یکشنبه 21 بهمن فعالیت بیشتری خواهد داشت و در سراسر مازندران بارندگی هایی را به همراه خواهد داشت که این بارندگی در نواحی مرکزی و شرقی استان با رگبار باران همراه می شود. دمای هوا نیز در گرمترین ساعات به حدود 10 درجه می رسد.

روز 22 بهمن ماه نیز در غرب استان بارندگی را در ساعاتی از روز به صورت رگباری انتظار داریم اما در مرکز و شرق فعالیت ابرها کمتر خواهد بود و چندان انتظار بارش نمی رود.

لازم به یادآوری است که عوامل بسیاری در تغییرات آب و هوایی و حرکت ابرها تاثیرگذار هستند که ممکن است در پیش بینی های صورت گرفته و نقشه های هواشناسی تغییراتی به وجود بیاید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار