"چلچراغ" پروژه های شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در این منطقه روشن شد\

"چلچراغ" پروژه های شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در این منطقه روشن شد

  • کد خبر: 215814
  • چاپ
  • انتشار: 15 بهمن 1397 - 09:53

استنادنیوز؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی "چلچراغ" پروژه های شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در این منطقه روشن شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران مهندس کیوان فرح زاد در رونمایی از طرح "چلچراغ" که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب طراحی شده است با اعلام این خبر گفت: پروژه‌های اجرایی  این شرکت در راستای توسعه، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر و نیز برق دار کردن روستاهای بدون برق انجام شده است.

 مهندس فرح زاد گفت: در این ایام 271.7 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۳۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط و اصلاح و توسعه ۳۴۵ دستگاه پست به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از 4۵ کیلومتر فیبر نوری در راستای افزایش پهنای باند مخابرات و امکان تبادل اطلاعات با سرعت بیشتر مابین ستاد شرکت وامور ها نیز از اهم پروژه های این شرکت است.

 همچنین کارگاه تعمیرات کلید قدرت نیزدر راستای پیاده سازی استاندارد تعمیرات در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی افتتاح می گردد که این امرشرکت توزیع برق غرب مازندران را در زمینه تعمیرات کلیدهای قدرت که یکی از اصلی ترین تجهیزات موجود در شبکه است ،به خودکفایی می رساند، در همین راستا تعداد 65 دستگاه انواع کلید با صرف هزینه8.1 میلیارد ریال مورد تعمیر قرار گرفته است که ارزش ریالی این تجهیزات 1.9 میلیارد ریال می باشد که7.3میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای شرکت به همراه داشته است.

تعمیر تعداد7913 دستگاه ترانس پست هوایی و اصلاح و سرویس 30 دستگاه پست زمینی نیز دستاورد کارگاه تعمیرات ترانس در سال جاری بوده است که در حدود42.25  میلیارد ریال صرفه اقتصادی را به دنبال داشته است.

فرح زاد افزود: با احداث 1500 متر شبکه فشار متوسط ، نصب یک دستگاه پست هوایی و 400 متر شبکه  فشار ضعیف در روستای ورکلو از توابع شهرستان چالوس، مردم این منطقه نیز از نعمت برق بهره مند خواهند شد. احداث نیروگاه خورشیدی در محیط بانی کجور و ویدئووال در دیسپاچینگ شرکت از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این ایام می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در تکمیل صحبت های خود گفت:تعداد روستاهای برق دار در غرب استان در ابتدای انقلاب اسلامی ۲۱۷ روستا بوده که این عدد با تلاش دولتمردان و به برکت انقلاب اسلامی به عدد ۹۱۹ رسیده است. تعداد مشترکین غرب استان در ابتدای انقلاب اسلامی ۲۱۴۳ مشترک بوده که پس از گذشت چهل سال این عدد به ۵۹۶ هزار مشترک رسیده است. این درحالیست که حداکثر نیاز مصرف همزمان برق (پیک مصرف برق) در ابتدای انقلاب اسلامی ۲۲ مگاوات و در حال حاضر ۷۰۴ مگاوات بوده که نشانگر رشد چشمگیر مصرف و به تبع آن نصب تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز بوده است.

فرح زاد ادامه داد: در سال جاری 22 هزار 623 متقاضی برق دار شده اند و تعداد 27 مانور جهادی در قالب تعمیرات شبکه ،شاخه زنی و نصب اسپیسر و جمع آوری برق های غیرمجاز انجام شده است.

در راستای تکریم ارباب رجوع و سهولت انجام درخواست های مراجعه کنندگان دفاتر میز خدمت راه اندازی شده است ، همچنین  واگذاری ارایه خدمات 28 گانه مربوط به معاونت مشترکین به دفاتر پیشخوان منتخب شهرستان های چالوس، کلاردشت، نور و محمودآباد از طریق سامانه اینترنتی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای توسعه دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع است. در سال جاری تعداد 580 دستگاه ترانسفورماتور با هدف رفع ضعف ولتاژ و توسعه شبکه با رقمی بالغ بر 348 میلیارد ریال نیز وارد مدار شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار