251طرح طی دهه فجر در مازندران افتتاح می شود/تحویل۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان\

251طرح طی دهه فجر در مازندران افتتاح می شود/تحویل۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان

  • کد خبر: 215821
  • چاپ
  • انتشار: 15 بهمن 1397 - 22:31

استنادنیوز؛ دکتر آرام گفت:در دهه فجر امسال افتتاح 251 طرح در دستور کار قرار دارد که 150واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی از جمله  طرح‌های است که در استان به بهره‌برداری می‌رسد


به گزارش استنادنیوز سعید آرام در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه فجر، ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حمایت از اقشار آسیب پذیر را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سازمان بهزیستی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر شکل گرفت و اقدامات موثر و حمایت زیادی از گروههای هدف انجام داده است.
وی افزود:علیرغم محدودیت ها و مشکلاتی که در کشور وجود داشت بهزیستی توانسته خدمات مناسبی به جامعه هدف ارائه دهد و زمینه رضایت‌مندی مردمی را فراهم کند.
آرام با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها در انعکاس خدمات بهزیستی ،خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند با آگاهی بخشی و امیدبخشی و تعامل بین مردم و مسئولان، بهزیستی و دولت را در ارائه خدمات مطلوب تر کمک کنند.
وی یادآور شد: در شرایط موجود و شرایط اقتصادی نامناسب تمرکز عمده مشکلات اقتصادی به سمت افراد درمعرض آسیب و جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد است و باید بتوانیم خدمات دولت و نظام اسلامی را برای جامعه آسیب پذیر بصورت گسترده و منصفانه توزیع و منعکس کنیم.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بهزیستی دستگاه خاص فقرا و افراد نیازمند نیست، گفت: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی جامعه است و هدف ما توانمندسازی اقشار جامعه است وباید به جامعه هدف بهزیستی کمک کنیم تا حس نیازمندی در آنها به حس توانمندسازی تبدیل شود.
آرام یادآور شد: در دهه فجر امسال افتتاح 251 طرح در دستور کار قرار دارد و 22 مهد کودک شهری و روستایی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: افتتاح مرکز بازپروری زنان و دختران، افتتاح سه مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و یک مرکز خانه کوچک معلولان ذهنی در استان،۱۵۰ واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی، مرکز ماده 16 بانوان در استان مازندران از دیگر طرح‌های است که در استان به بهره‌برداری می‌رسد که مرکز ماده 16 بانوان برای نخستین بار در استان ایجاد شده است.
این مسئول اجرای ۶۰ طرح اشتغال مددجویی را از دیگر برنامه های دهه فجر بهزیستی برشمرد و گفت: سال ۹۲ حدود ۲۶۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در استان بودند و این میزان اکنون به ۵۱۲ هزار نفر رسیده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران افزایش ضریب نفوذ خدمات سازمان بهزیستی را از جمله دلیل رشد شمار افراد تحت پوشش بیان کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب بهزیستی، تغییر در هزینه نگهداری و مستمری جامعه هدف است.
آرام با اشاره به اینکه شمار مستمری بگیران جامعه هدف بهزیستی از ۱۸ هزار نفر در سال قبل به بیش از ۴۹ هزار نفر رسیده است، گفت: میزان مستمری پرداخت شده استان در سال 92 ، 780 میلیون تومان و در حال حاضر این رقم به 6 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.
وی در خصوص ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر افزود: همزمان با شروع این طرح در سال 95 برای 263 واحد مسکونی درخواست تسهیلات داشتیم که با برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون 199 تحویل داده شده است و 179 پروژه هم با پیشرفت فیزیکی 70 درصد مواجه بوده نیازمندی‌های ما در این بخش 440 واحد است و برای این پروژه بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در کمک به بهزیستی بیش از 153درصد رشد داشته است ،گفت: در سال 92 مردم خیر استان بیش از 112 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی داشته اند که این رقم در سال 96 به بیش از 450 میلیارد ریال رسیده است و این نشان از افزایش اعتماد مردمی به بهزیستی استان است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار