فرودگاه مازندران در اعزام و پذیرش حجاج در رده ششم قرار دارد/ تدوین طرح جامع فرودگاه های استان\

فرودگاه مازندران در اعزام و پذیرش حجاج در رده ششم قرار دارد/ تدوین طرح جامع فرودگاه های استان

  • کد خبر: 215822
  • چاپ
  • انتشار: 15 بهمن 1397 - 22:41

استنادنیوز؛54 فرودگاه در کشور در زمینه اعزام و پذیرش حجاج فعالیت دارد و مازندران در این بخش در رده ششم قرار دارد

 به گزارش استنادنیوز سعدالله وطن خواه مدیر کل فرودگاه های مازندران در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 3 فرودگاه در استان مازندران فعال بوده که از لحاظ استراتژیک در موقعیت خوبی قرار دارند و سالانه حدود 570 هزار مسافر در قالب6 هزار و 100 پرواز به مردم استان و دیگر نقاط کشور خدمات پروازی ارائه می کند.
وی افزود: فرودگاه دشت ناز ساری در سال 1375 تاسیس شد و در ابتدا به صورت تفریحی و آموزشی و سپس بنا به سیاستهای دولت و توسعه فرودگاه مرکز استان در سال 76 پروازهای منسجم در آن آغاز شد.
وطن خواه خاطر نشان کرد:فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری در طول ۲ دهه اخیر شاهد پیشرفت و توسعه قابل ملاحظه‌ای بوده و تمامی استاندارد‌های ملی و بین المللی در این فرودگاه اجرا می‌شود.
وی افزود: طرح خرید و تملک فاز دوم اراضی مورد نیاز توسعه فرودگاه ، اجرای طرح توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما) با اعتبار حدود ۶۰ میلیارد ریال، اجرای عملیات سیویل ورک سامانه کمک ناوبری ILS بخشی از طرح‌های دست اقدام است.
وطن خواه ادامه داد: 120 میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه رامسر در طی 7 سال گذشته هزینه شده و در فرودگاه دشت ناز دو پروژه توسعه پارکینگ با اعتبار 6میلیارد تومان و با 60درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده که سعی بر این است در اردیبهشت سال آینده به بهره برداری برسد.
وی گفت: از اوایل اسفند امسال ایستگاه سیستم دقیق فرود هواپیما در باند نصب میشود که برای این پروژه نیز 42 میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرکل فرودگاههای مازندران افزود: مطالعه بررسی طرح جامع فرودگاههای استان در حال تدوین بوده که محل احداث ساختمانها و زیرساخت ها را مشخص می کند و طرح جامعه نوشهر و رامسر در ماه آینده به اتمام میرسد.
وی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه توسعه ای برای فرودگاه های نوشهر و رامسر داریم، افزود: سامانه های تاسیساتی با مبلغی حدود 5 میلیارد تومان خریداری شد که در نوشهر نصب شد ولی در رامسر در آستانه نصب است.
وطن خواه گفت: 54 فرودگاه در کشور در زمینه اعزام و پذیرش حجاج فعالیت دارد و مازندران در این بخش در رده ششم قرار دارد.
وی گفت: درحال حاضر 80 پرواز به صورت هفتگی داریم که آمادگی پرواز بیشتر وجود دارد. در طول هفته حدود 20 پرواز به مشهد مقدس اعزام می شود و در آینده دو مسیر پروازی تبریز و اصفهان نیز به پروازهای هفتگی افزوده می شود.



.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار