اجرای 500 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در مازندران\
  • طی 40 سال بهار انقلاب شکوهمند اسلامی انجام شد:

اجرای 500 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در مازندران

  • کد خبر: 215835
  • چاپ
  • انتشار: 16 بهمن 1397 - 12:18

استنادنیوز؛حیدری گفت:طی 40سال عمر با برکت جمهوری اسلامی حدود 500 پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه برای عمران و آبادانی اماکن مذهبی در مازندران اجرا شده است

به گزارش استنادنیوز حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت:نظام جمهوری اسلامی این افتخار را دارد علیرغم ناملایمات فراوان،تحریم ها و مشکلات اقتصادی جشن 40 امین سالگردش را به پا کند.

وی افزود:دستاوردهایی که در این ۴۰‌سالگی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد،مرهون و مدیون خون شهدا و رهنمودهای امام راحل و هم اکنون مقام معظم رهبری که ناخدای با خدای این نظام مقدس است، هستیم.
این مسؤول با بیان اینکه نخبگان و فعالان طرح‌های نوین می‌توانند مروج فرهنگ وقف باشند ،خاطرنشان کرد: وقف و موقوفات راهی برای وصل شدن به خدای متعال است کسی که نگاه به خداوند نداشته باشد وقف نمی‌کند، وقف دیگران را در مال خود شریک دانستن و با آنها بودن است.
وی با اعلام اینکه موقوفاتی در استان مازندران با عنوان مهرتحصیلی جهت تامین لوازم التحریر و پوشاک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند در حال اجراست، افزود:از ابتدای انقلاب تاکنون نزدیک به ۵۰۰ پروژه توسط اوقاف مدیریت شد، مشارکت در تهیه نقشه و طرح جامع نزدیک به ۱۱۷ پروژه در حال اجرا داریم، یکی از اقدامات مهم اوقاف بحث کمک به مستمندان و نیازمندان واقعی جامعه البته نه در همه شهرها را داریم؛ چرا که موقوفه بر طبق نیت واقف که در وقف نامه ذکر شده است باید در همان شهر هزینه شود. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: توزیع سبد کالا بین مستمندان از محل واقفان خیراندیش، اعزام زائر اولی‌ها به تعداد ۳۴ نفر به مشهد مقدس و تعدادی به کربلا و عتبات عالیات، برپایی موکب حضرت علی اصغر در سامرا ،در بیمارستان امام ساری تهیه دستگاه ام آر آی و دستگاه سی تی اسکن، دستگاه نگهداری کودکان نارس و لوازم پزشکی از جمله دیگر اقدامات اوقاف در 10سال اخیر بوده است.
حیدری ادامه داد:اجرای نیت موقوفات در همه مساجد اجرا می‌شود، برگزاری چهل دوره مسابقات قرآنی و محافل انس با قرآن یکی از افتخارات اداره اوقاف است.
وی افزود: در 10 سال اخیر؛ تنظیم و ثبت ۱۳۷ هزار و ۸۱۷ سند اجاره، اجرای بیش از ۵۰۰پروژه عمرانی، تایید اطلاعات پایه بیش از ۱۰۹ هزار رقبه که برخی بیش از چند هزار اوراق دارند، اجرای ۱۳هزارو ۲۴۷ اسناد وقفی بازنویسی شده ، ۶ هزار و ۲۴۵ موقوفه سند مالکیت که شامل ۱۲۱ هزار و۸۳۳ رقبه است،انجام شد.
حیدری در پایان گفت: طرح‌های بدیع و نو با شروع فصل بهار با همراهی مسؤولان، اجرا خواهد شد، تاکنون موفقیت‌های بسیار خوبی داشتیم امیدواریم بتوانیم در نشر فرهنگ وقف گام برداریم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار