مصرف نامعلوم ۲۵درصد از سپرده‎های مردم در بانک ملّی\

مصرف نامعلوم ۲۵درصد از سپرده‎های مردم در بانک ملّی

  • کد خبر: 215836
  • چاپ
  • انتشار: 17 بهمن 1397 - 07:02

استنادنیوز؛ بر اساس صورت های مالی بانک ملّی ایران در سال ۱۳۹۶، حدود ۲۵ درصد از سپرده های قرض الحسنه مردم در این بانک در قالب تسهیلات قرض الحسنه وام داده نشده و مشخص نیست در چه حوزه ای مصرف شده است.

مصرف نامعلوم ۲۵درصد از سپرده‎های مردم در بانک ملّی

بر اساس صورت‌های مالی بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۶ که در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، سپرده های قرض الحسنه مردم در این بانک که با نرخ صفر درصد جذب شده، معادل ۱۵.۲ هزار میلیارد تومان بوده است که تنها ۹.۲ هزار میلیارد تومان آن وام قرض الحسنه داده شده است.

بر این اساس پس از کسر سپرده قانونی و ذخیره نقدینگی، ۳.۸ هزار میلیارد تومان منابع مازاد قرض الحسنه در سال ۱۳۹۶ در اختیار این بانک قرار داشته است که تبدیل به تسهیلات قرض الحسنه نشده است.

مصرف نامعلوم ۲۵ درصد از سپرده های قرض الحسنه مردم در بانک ملّی

بر این اساس، ۲۵ درصد از سپرده های قرض الحسنه مردم در بانک ملّی معادل اعطای حدود ۱۳۰ هزار وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی، به مصرف وام قرض الحسنه نرسیده است.

طبق قانون بانک ها موظف هستند منابع قرض الحسنه مردم را به تسهیلات قرض الحسنه و مصارف مشخص شده برای آن اختصاص دهند.

بر اساس صورت های مالی بانک ملّی، ۳.۶ هزار میلیارد تومان از منابع این بانک برای پرداخت وام ازدواج مصرف شده است؛ این درحالیست که ۳.۳ هزار میلیارد تومان معادل ۲۱ درصد از کل سپرده ها، به مدیران و کارکنان بانکی و دولتی وام داده شده است.

طی روزهای اخیر، مدیرعامل بانک ملی از طولانی شدن صف وام ازدواج در صورت افزایش مبلغ این وام خبر داده بود. این درحالیست که تنها منابع مازاد و وام داده نشده این بانک در حال حاضر، می تواند برای اعطای وام ازدواج به ۱۳۰ هزار جوان مورد استفاده قرار گیرد.

جوابیه بانک ملی ایران به خبر منتشر شده در استناد نیوز / پرداخت پیشترین میزان تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ملی ایران در سال 96



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار