جوابیه بانک ملی ایران به خبر منتشر شده / پرداخت بیشترین میزان تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ملی ایران در سال 96\
  • اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران؛

جوابیه بانک ملی ایران به خبر منتشر شده / پرداخت بیشترین میزان تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ملی ایران در سال 96

  • کد خبر: 215842
  • چاپ
  • انتشار: 17 بهمن 1397 - 12:52

اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران: بانک ملی مانند همیشه در زمینه تسهیلات قرض الحسنه آمادگی کامل داشته و مانند همه دورهها قطعا اولین بانک تبعیت کننده از مصوبات ابلاغی خواهد بود.

به گزارش استناد نیوز، در پی درج خبری تحت عنوان «مصرف نامعلوم ۲۵درصد از سپرده‎های مردم در بانک ملّی»، روابط عمومی بانک ملی ایران با ارسال جوابیه ای به استناد نیوز، جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه نمود که در ادامه متن این جوابیه آمده است:

 

عملکرد بانک ملی ایران در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یکی از موارد موفق در کارنامه کاری این بانک است به طوری که در طرحهای مختلف اعم از طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی در سال 96 که با مشارکت بانکها برگزار شد، بانک مرکزی از بانک ملی ایران به سبب پرداخت بیشترین میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در طول اجرای طرح تقدیر کرد و این بانک با بیشترین سهم در بین 11 بانک توانست صف تسهیلات ازدواج را بشکند.
در سایر بخشهای تسهیلات قرض الحسنه نیز از سوی مسئولان مرتبط باحوزه های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و ... تعداد و میزان نقش بانک در طرحهای خود اشتغالی بارها اعلام شده به طوریکه رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بارها ضمن تقدیر از اقدامات مهم و موثر بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به مددجویان تحت پوشش و ایجاد خودکفایی در آنها این بانک را حامی امداد معرفی کرده است.
در سال 96 بانک ملی ایران رتبه اول پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در نظام بانکی را در اختیار داشت و در سال جاری نیز تا کنون توانسته بیش از 51 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 780 هزار نفر پرداخت کند که از این میزان بالغ بر 37 هزار میلیارد ریال در زمینه ازدواج بوده كه به بیش از 231 هزار نفر پرداخت شده و بیش از 86 درصد تعهدات در اینخصوص تا این تاریخ انجام شده و پیشبینی میشود تا پایان سال کل تعهدات انجام شود.
بر اساس آنچه توضیح داده شد تمامی متولیان و ناظران بر عملکرد بانکها، تاییدکننده این موضوع می باشند که در طول دوره های مختلف و در تمامی مواردی که از سوی دولت و مجلس حدودی در پرداخت تسهیلات تعیین گردیده بانک ملی ایران، همراه ترین بانک و از اولین بانک های اجرا کننده درپرداخت و اجرای مصوبات بوده است .
در مورد اشاره شده از سوی آن رسانه در خصوص مانده حساب قرضالحسنه به اطلاع میرساند در صورت آشنایی با امور بانکی و همفکری با کارشناسان مربوطه مانده سر فصل مربوطه کاملا موضوعی واضح بوده و استفاده ابزاری از آن برای ذهنیت بخشی به مخاطبان امری غیر تخصصی می باشد چرا که این نوع حسابها به دلیل پویا بودن اولا هیچگاه پایان سال صفر نمی شوند و ثانیا بخشی از آن مربوط به تسهیلات آتی و تعهدات ایجاد شده است که مشتری در مسیر تکمیل فرایند دریافت تسهیلات می باشد و ثالثا مانده این حسابها به سال بعد منتقل و مجدد در سرفصلهایی که دقیقا از سوی بانک مرکزی اعلام می شوند، مصرف می گردد.
اظهار نظر عنوان شده از سوی مدیرعامل این بانک در خصوص افزایش تسهیلات ازدواج نيز، صرفا یک پیشبینی بر اساس تعداد متقاضیان و منابع بانکها با توجه به افزایش سقف تعیین شده برای سر فصلهای مختلف تسهیلات قرض الحسنه و محدودیت منابع بوده که کارشناسان خبره بانکی می توانند با تکیه بر آمار و ارقام نسبت به‌پیش بینی مذکور، به دور از جانبداری اظهار نظر نمایند و اینگونه بحثهای کارشناسی بین افراد اصلی چرخه اقتصادی کشورها امری رایج بوده و باعث صدور بخشنامه ها و قوانین دقیقتر به نفع کل جامعه می گردد.
نکته مهم پایانی نیز این است که این بانک مانند همیشه در زمینه تسهیلات قرض الحسنه آمادگی کامل داشته و مانند همه دورهها قطعا اولین بانک تبعیت کننده از مصوبات ابلاغی خواهد بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار