واکنش‌های شورا به تهدید شهردار تهران\

واکنش‌های شورا به تهدید شهردار تهران

  • کد خبر: 215983
  • چاپ
  • انتشار: 06 اسفند 1397 - 07:13

استنادنیوز؛ برخی از اعضای شورای شهر بعد از انتشار نامه تهدیدآمیز حق‌شناس به حناچی واکنش نشان دادند و هاشمی رئیس شورای شهر، گفت: این نامه جدید نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر نامه‌ای خطاب به حناچی شهردار تهران نوشت و به وی اولتیماتوم داد. 

حق‌شناس در این نامه به شهردار تهران گفته است این تصور که شورای پنجم توان تعویض شهردار دیگری را ندارد یک توهم آشکار است. 

وی همچنین گفته است بر اساس قانون اعضای شورا می‌باید از مداخله مستقیم در حوزه اجرا و از جمله انتصابات خودداری کند اما این تصور که پس از انتخاب شهردار شورای شهر تکلیف و مسئولیتی در قبال انتصاب 2 هزار مدیر ندارد برداشتی نادرست است و این گمان که شهردار پادشاهی مطلق است نادرست. 

 

حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در این نامه شهردار را به دلیل آنچه تغییر و چرخش رویه فاحش نسبت به مواضع گذشته عنوان می‌کند به تجدیدنظر در رأی اعتماد یا فراهم کردن زمینه سقوط در بزنگاه‌های مدیریت شهری تهدید کرد.

* هاشمی: نامه حق‌شناس جدید نیست

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در خصوص این نامه به خبرنگار فارس، گفت: این نامه جدید نیست و بنده نظری راجع به نامه شخصی دیگران نمی‌دهم و بهتر است از خود آقای حق‌شناس دلیل این نامه‌نگاری را جویا شوید.

وی در پاسخ به این پرسش که این نامه به هیأت رئیسه شورا ارسال شده است، گفت: بنده پاسخگوی نامه شخصی دیگران نیستم.

حزب اعتماد ملی باید توضیح دهد 

همچنین ناهید خداکرمی عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر در پاسخ به فارس، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از این نامه گفت: باید حزب اعتماد ملی در این باره توضیح دهد.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص این نامه گفت: امروز با حناچی شهردار تهران جلسه داشتیم هیچ اتفاقی رخ نداد و حرفی هم ردوبدل نشده است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شهردار تهران در خصوص انتصابات خود توضیحاتی ارائه کرد.

نوری با بیان اینکه انتصابات در اختیار شهردار است، گفت: شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی یک اختیار و شورا نیز در بخش نظارت اختیاراتی دارد. شهردار نقطه‌نظرات خود را درباره انتصابات می‌گوید و اگر کسی نظری داشته باشد اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر بنده بودم این نامه را نمی‌نوشتم، گفت: این را هم بگویم این طور نیست که با نقد یک نفر موضوع طور دیگری رقم بخورد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه بنده در مرحله آخر بین آخوندی و حناچی دو کاندید شهرداری تهران به آخوندی رأی دادم، گفت: اما از انتخاب آقای حناچی هم خوشحال شدم و وی را به عنوان شهردار قبول و از او حمایت می‌کنیم.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر در خصوص انتشار این نامه به فارس، گفت: در جریان نیستم و اگر امکان دارد نامه را برای من ارسال کنید.

بر اساس این گزارش، محمدجواد حق‌شناس امروز در جلسه علنی شورای شهر نسبت به برخورد برخی اصلاح‌طلبان گله‌مند بود و معتقد بود که در 18 ماه گذشته هیچ کاری صورت نگرفته و هنوز اندر خم یک کوچه هستیم. 

وی همچنین سنگ‌اندازان را دو گروه عنوان کرد و گفت: یک گروه به خاطر منافع سیاسی و اقتصادی خود می‌خواهند شورا را بی‌خاصیت جلوه دهند و گروه دوم از دوستانی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه با کم لطفی و بدعهدی می‌خواهند شورا و آرزوهای مردم را فدای خودخواهی و منافع زودگذر خود کنند.

به گفته حق‌شناس برخی هم شورا و نمایندگان مردم را پله و پلی برای رسیدن به عرصه‌های قدرت می‌دانند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار