آیت الله طبرسی خواهان وحدت نمایندگان مجلس برای مشخص شدن وضعیت منطقه آزاد استان شد\
  • نشست شورای برنامه ریزی مازندران

آیت الله طبرسی خواهان وحدت نمایندگان مجلس برای مشخص شدن وضعیت منطقه آزاد استان شد

  • کد خبر: 21599
  • چاپ
  • انتشار: 02 دی 1395 - 16:27

نماینده ولی فقیه در استان مازندران :تکلیف منطق آزاد در استان هر چه زودتر روشن شود.


آیت الله نورالله طبرسی در نشست شورای برنامه ریزی مازندران گفت : برای مردم استان انتخاب مکان منطقه آزاد فرقی ندارد و اینکه در شرق و یا غرب مازندران این انتخاب صورت گیرد، اهمیت چندانی نخواهد داشت.
وی اضافه کرد : این استان با ظرفیت های موجود از داشتن منطقه آزاد که مطالبه سه دهه مردم این منطقه است، محروم است و دولت تدبیر و امید گام خوبی برداشت و باید این حرکت را به سرانجام برساند.
در حال حاضر منطقه بندری امیراباد در شرق مازندران از سوی دولت به عنوان منطقه ازاد اعلام شده است.
آیت الله طبرسی بخشی از تاخیر در تعیین تکلیف منطقه آزاد مازندران را ناشی از اختلاف نظر نمایندگان مجلس برای انتخاب مکان مناسب دانست.
ایشان با انتقاد از این اختلاف نظر ، خواهان وحدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای به سرانجام رسیدن منطقه آزاد در این استان شد.
وی افزود : در گذشته نیز مردم مازندران به دلیل اختلاف نظر و فرصت سوزی ها دچار ضرر و زیان های فراوانی شدند و پروژه های بزرگی همچون پتروشیمی را از دست دادند و نباید این اتفاق برای منطقه آزاد نیز تکرار شود.
امام جمعه شهرستان ساری اظهار داشت : دولت برای تعیین مکان منطقه آزاد کار کارشناسی دقیقی را انجام دهد و هر منطقه ای که مستعد این کار است انتخاب کند.
آیت الله طبرسی تصریح کرد : البته این استان ظرفیت لازم برای داشتن 2 و یا سه منطقه آزاد را دارد و این بخش از مطالبات مردم نیز باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.
* انتقاد از کمبود زیرساخت های صنایع تبدیلی در مازندران
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت که این استان با وجود داشتن ظرفیت های بالا در حوزه کشاورزی از داشتن صنایع تبدیلی مدرن با کمبودهای زیادی روبروست.
آیت الله طبرسی، کم تعداد بودن واحدهای آبمیوه گیری و کنسانتره میوه را مهمترین مشکل مازندران به عنوان قطب کشاورزی به خصوص باغداری در کشور اعلام کرد و در ادامه افزود : هم اکنون چهار واحد کوچک آبمیوه گیری و کنسانتره میوه در استان وجود دارد که پاسخگوی نیاز منطقه نیست و بخشی از میوه های استان برای فراوری به استان های دیگر ارسال می شود.
وی با اشاره به خسارت برف اخیر بر مرکبات مازندران در آذرماه سال جاری افزود : در شرایط فعلی به دلیل کم تعداد بودن صنایع فراوری در این بخش مرکبات ما برای آبگیری به استان های دیگر ارسال می شود و باغداران منطقه با بی مهری روبرو شده اند.
براثر برف و یخبندان سال جاری در مازندران بیش از 50 درصد از باغات مرکبات و کیوی بین 30 تا 70 درصد دچار خسارت شدند.
در مازندران 110 هزار هکتار از زمین های باغی زیر پوشش باغات مرکبات از جمله پرتقال و نارنگی قرار دارند که حدود 2.5 میلیون تن ازین مقدار برداشت می شوند و 40 درصد نیاز کشور در بخش مرکبات از مازندران تامین می شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار