اتحاد نمایندگان شمال کشور برای حفاظت از دریای خزر / دیگی که دیر بجوش آمد !\
  • درگیری در جلسه علنی مجلس؛

اتحاد نمایندگان شمال کشور برای حفاظت از دریای خزر / دیگی که دیر بجوش آمد !

  • کد خبر: 216008
  • چاپ
  • انتشار: 08 اسفند 1397 - 20:52

استناد نیوز؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان مازندران و شمال کشور اتحاد خود را در اعتراض به گنجانده شدن بودجه انتقال آب دریای مازندران به سمنان به نمایش گذاشتند.

به گزارش استناد نیوز، درحالی که در دوره 8 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد موضوع انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی و استان سمنان برای اولین بار مطرح شده بود اما در یک سال گذشته رئیس جمهور روحانی عزم راسخ خود را برای عملی کردن این طرح نشان داد!
علارغم مشکلات عدیده زیست محیطی و هزینه های هنگفت شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به سمنان که در ماه های گذشته بسیاری از کارشناسان نسبت به آن هشدار داده بودند، گویا دولت دوم حسن روحانی در تلاش است این خدمت بزرگ را به دیار خود عرضه دارد ولو به قیمت نابودی دریای خزر و محیط زیست خطه شمالی کشور!
هر روز خبرو مصاحبه ای از رئیس جمهور محترم و برخی مسئولین کشوری در خصوص لزوم انتقال آب دریا به سمنان به گوش می رسید و نگرانی مردم استان های شمالی روز به روز بیشتر می شد، اما نمایندگان این استان ها واکنشی درخور تهدید بزرگ پیش رو از خود نشان ندادند و چنین صحبت هایی را غیر عملی و تبلیغاتی می پنداشتند، تا اینکه این طرح وارد لایحه بودجه سال 98 کشور شد!
در نهایت امروز (چهارشنبه) در جلسه علنی صبح مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهادات الحاقی به تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، علی ادیانی نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی در خصوص ممنوعیت انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی داشت.
علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت اجازه طرح پیشنهاد به وی نداد و گفت: پیشنهاد شما ماهیت بودجه‌ای ندارد. به دنبال این موضوع نمایندگان مازندران در جایگاه هیأت رئیسه تجمع کردند و حتی قصد ترک صحن را داشتند که با میانجی گری برخی نمایندگان از تصمیم خود منصرف شدند، اما موضوع اعتراض با حمایت نمایندگان استان گیلان و گلستان و برخی نمایندگان بوشهر ادامه پیدا کرد و برای دقایقی نظم مجلس به کلی برهم خورد.
چنین اتحادی در بین نمایندگان استان مازندران در موضوعی خاص تاکنون سابقه نداشته است، هرچند نمایندگان مجلس با اقداماتی منسجم و مشابه در ماه های گذشته می توانستند مانع گنجانده شدن طرح انتقال آب دریای خزر در بودجه سال 98 شوند اما به جوش آمدن این دیگ جای امیدواری دارد تا شاید بتوان از منافع استان مازندران در مقابل اجرای طرحی که به تحلیل بسیاری از فعالان محیط زیست خطری بزرگ برای زیست بوم استان های شمالی است دفاع کرد.
در نهایت امیدواریم که این تعلل نمایندگان استان مازندران، گیلان و گلستان و به جوش آمدن دیر هنگام، در مقابله با این طرح غیر کارشناسانه موجب حسرتی ابدی و یادآور ضرب المثل معروف «نوش دارو بعد از مرگ سهراب» برای مردم خطه شمال کشور نباشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار