\

هزینه 177میلیارد ریالی انواع تصویربرداری در بیمه سلامت مازندران

  • کد خبر: 216009
  • چاپ
  • انتشار: 09 اسفند 1397 - 08:05

دکتر رسول ظفرمند اظهار داشت:در سال 96 حدود 380هزار فقره انواع خدمات تصویربرداری سرپایی به ارزش 177میلیارد ریال از سوی بیمه سلامت هزینه شد.

به گزارش استنادنیوز دکتر رسول ظفرمند در نشست با خبرنگاران در زمینه سیمای تصویربرداری پزشکی در استان اظهار داشت: ۱۶۲ موسسه تصویربرداری خصوصی در استان فعالیت دارند که با احتساب دستگاه های دولتی در مجموع315 موسسه تصویربرداری سرپایی به بیمه شدگان بیمه سلامت خدمت ارائه می دهند.
وی افزود:در سال 96 حدود 380هزار فقره انواع خدمات تصویربرداری سرپایی به ارزش 177میلیارد ریال از سوی بیمه سلامت هزینه شد.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه ۱۶۳ هزار خدمت رادیولوژی در استان انجام شده است گفت: ۲۲ هزار سی تی اسکن در استان صورت گرفته است.
ظفرمند خواستار پرهیز از درخواست سلیقه ای برای خدمات تصویربرداری و رادیولوژی شد و گفت: باید قبل از انجام تصویربرداری‌های پزشکی، بیمار در زمینه عوارض آن اطلاعات لازم را کسب کند که نیازمند اطلاع رسانی مناسب در این زمینه است تا مردم بصورت خود سرانه تن به تصویربرداری با اشعه ندهند.

**ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگسازی به جامعه درباره پیامدهای تصویربرداری 

دکتر عبدالرسول اعلایی متخصص رادیولوژی در جلسه شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه چهارموضوع خطرناک سبب افزایش برخی روش های غلط درمانی شده است، اظهار داشت: خود تشخیصی، خود درمانی و نداشتن مراجعه درست به پزشک مربوطه برای تشخیص و درمان از مشکلات جدی بهداشت و درمان کشور است.
وی افزود:بررسیها نشان می دهد 25درصد علت سرطان ها در اطفال و کودکان کشور آمریکا ناشی از اشعه ایکس می باشد.
این متخصص با بیان اینکه بالا بودن آمار بیمارانی که زیر تابش اشعه قرار می گیرند از مشکلات جدی است، تصریح کرد: انجام هر بار سی تی اسکن برابر با دریافت سه سال اشعه، رادیولوژی قفسه سینه برابر با گرفتن 2 سال اشعه ، انجام پت هسته ای یا پرتو درمانی برابر با دریافت هشت سال اشعه وانجام عکس رنگی کلیه یک سال اشعه است.
وی افزود: 99درصد تصویربرداری ها فقط برای تشخیص بیماری ها است و نقش پزشکان در کاهش عکس برداری های غیر ضروری بسیار مهم تر از مردم است.
این متخصص رادیولوژی با اظهار اینکه میزان ام ار آی در جامعه بسیار بالا است گفت: سونوگرافی و ام ار آی دارای امواج فوق مگاوات صوت است و خوشبختانه تاکنون گزارشی از آسیب آن اعلام نشده است.
دکتر اعلایی در پایان بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگسازی به جامعه درباره عوارض و پیامدهای تصویربرداری تاکید کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار