کیفیت بخشی به شورای معلمان از مهم‌ترین بسترهای لازم در مدارس خاص\
  • معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت:

کیفیت بخشی به شورای معلمان از مهم‌ترین بسترهای لازم در مدارس خاص

  • کد خبر: 216039
  • چاپ
  • انتشار: 13 اسفند 1397 - 11:08

استنادنیوز؛معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد:یکی از مهم‌ترین بسترهای لازم در مدارس خاص کیفیت بخشی به شورای معلمان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «اسفندیار نظری» در جلسه شورای دبیران مدارس خاص در دانشگاه آیندگان تنکابن اظهار کرد: آنچه خانواده‌ها در خصوص آموزش و پرورش می‌خواهند در حال حاضر در مدارس رخ می‌دهد، چرا که بسترهای لازم جهت تعلیم و تربیت در مدارس خاص مهیا بوده و شرایط مناسبی دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بسترهای لازم در مدارس خاص کیفیت بخشی به شورای معلمان است، افزود: برای کیفیت‌ بخشی شورای معلمان سه شرط لازم است که می توان آنرا شامل۱) داشتن باور و بصیرت ۲) ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان و ۳) ایجاد مسیرهای لازم برای کیفیت بخشی دانست.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین ۴ فرصت انتخاب، شادی کردن، تفکر و مهارت‌آموزی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اساسی که در هر مدرسه باید وجود داشته باشد تغییر است که یکی از ویژگیهای تغییر، خوب گوش کردن است. از این رو برای توانمندسازی دبیران لازم است به 4 ویژگی ۱) دانش و مهارت ۲) ایجاد اعتماد ۳) ارتباط و ۴) انگیزه توجه کنیم.

به گفته نظری ۱۰ شایستگی مورد نیاز معلمان شامل ۱) تعامل خوب با دانش آموزان ۲) ایجاد محیط یادگیری مناسب ۳) خوب بودن در طراحی طرح درس ۴) توانمندی استفاده از استراتژی آموزشی ۵) توانایی شناسایی نیاز دانش‌آموزان ۶) توانایی در ارزیابی کردن خود ۷) شایستگی لازم در ارتباط برقرار کردن ۸) دغدغه نداشتن ۹) حفظ ظاهر حرفه‌ای معلمی و۱۰) داشتن تعهد حرفه معلمی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران، مدرسه را محور و‌ رکن اساسی تحول دانسته و ضرورت توجه به آن را یادآور شد و تصریح کرد: کلید واژه سند تحول ایجاد موقعیت‌های یادگیری است و آموزش در بستر تربیت اتفاق می‌افتد. آموزش فقط انتقال اطلاعات، دانش و افزایش محفوظات نیست و از نظر یونسکو باسوادی توانایی تغییر در زندگی است.

این مقام مسئول همچنین رشد کارکنان، مرور عملکرد، بیان انتظارات، ریسک پذیری و مواردی از این دست را از ویژگی‌های کارکنان موفق دانست و گفت: کنجکاوی مفهومی، تفکر انتقادی، تفکر سیستمی، فروتنی، مربیگری و کنترل هیجانات و احساسات باید از جمله مهارت‌های کارکنان موفق باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار